“Dzień dobry TVN” wygrywa z “Pytaniem na śniadanie”
“Dzień dobry TVN” w pierwszych tygodniach jesiennego sezonu miało większą oglądalność niż “Pytanie na śniadanie” TVP 2. Oba programy straciły widzów, jednak to magazyn Dwójki zanotował większy spadek. Traci też “Kawa czy herbata?”.
“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie w okresie od 5 września do 7 października br. śledziło średnio 513 tys. osób, co dawało TVN 16,93 proc. udziału w grupie 4+ i 19,61 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił 3 proc. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 529 tys. oglądających. Trzeba też dodać, że udział “DD TVN” jest teraz wyższy niż rok wcześniej - wynosił wtedy odpowiednio 16,02 proc. i 17,99 proc.
Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało na początku aktualnego sezonu średnią oglądalność na poziomie 415 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 13,72 proc. w 4+ i 10,69 proc. w 16-49. Widownia morning show spadła o 12 proc. Rok temu wynosiła ona średnio 470 tys., a jego udział to było odpowiednio 14,27 proc. i 12,64 proc.
>>> Oglądalność programów śniadaniowych w sezonie 2010/2011
Od września br. TVP 2 zmieniła jednak formułę piątkowego wydania, które ma innych prowadzących i poświęcone jest głównie kulturze. Same piątkowe odcinki miały średnio 345 tys. widzów przy udziale na poziomie 11,08 proc. w 4+ i 7,58 proc. w 16-49.
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % | |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 06-09-2010 - 08-10-2010 | 528 483 | 16,02% | 17,99% |
05-09-2011 - 07-10-2011 | 512 780 | 16,93% | 19,61% | ||
PYTANIE NA SNIADANIE | TVP2 | 06-09-2010 - 08-10-2010 | 470 119 | 14,27% | 12,64% |
05-09-2011 - 07-10-2011 | 414 458 | 13,72% | 10,69% |
Dane telemetryczne pokazują, że “Dzień dobry TVN” ma młodszą widownię niż “Pytanie na śniadanie”. Morning show TVN przyciąga głównie widzów z miast i z wykształceniem średnim i wyższym, natomiast poranny program TVP 2 śledzą najchętniej osoby ze wsi i mniejszych i średnich miast oraz ludzie z wykształceniem podstawowym i średnim.
Dzień dobry TVN | Pytanie na śniadanie | ||||
ADH % | AFF | ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 21,97% | 46 | 28,94% | 60 |
Kobiety | 78,03% | 151 | 71,06% | 137 | |
Wiek | 4-9 | 1,87% | 31 | 1,91% | 32 |
10-15 | 0,83% | 12 | 0,84% | 12 | |
16 - 19 | 1,75% | 31 | 1,09% | 19 | |
20 - 24 | 4,13% | 51 | 3,03% | 38 | |
25 - 29 | 11,84% | 133 | 5,92% | 67 | |
30 - 34 | 12,18% | 148 | 8,44% | 103 | |
35 - 39 | 7,53% | 104 | 4,15% | 58 | |
40 - 44 | 6,42% | 100 | 6,49% | 101 | |
45 - 49 | 5,11% | 73 | 6,41% | 92 | |
50 - 54 | 9,43% | 116 | 15,61% | 192 | |
55 - 59 | 11,05% | 144 | 9,57% | 125 | |
60+ | 27,86% | 140 | 36,55% | 184 | |
Wlk. miasta | Wieś | 21,75% | 56 | 43,21% | 111 |
< 50 tys. | 28,68% | 119 | 26,85% | 112 | |
50-100 tys. | 9,26% | 108 | 5,55% | 65 | |
100-200 tys. | 13,78% | 171 | 8,71% | 108 | |
> 200 tys. | 26,53% | 131 | 15,67% | 77 | |
Zawód | Top management | 8,33% | 102 | 5,16% | 63 |
Pracownicy średniego szczebla | 22,78% | 154 | 12,33% | 84 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 14,03% | 70 | 14,02% | 70 | |
Emeryci | 37,05% | 146 | 51,47% | 203 | |
Inni | 17,81% | 56 | 17,02% | 53 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 38,72% | 85 | 54,69% | 120 |
Średnie | 42,81% | 145 | 32,65% | 110 | |
Wyższe | 15,78% | 131 | 9,92% | 83 | |
Inne | 2,69% | 21 | 2,74% | 21 |
Z kolei emitowaną w TVP 1 “Kawę czy herbatę?” na początku sezonu jesiennego w dni powszednie śledziło 404 tys. widzów, co dało TVP 1 23,18 proc. w grupie 4+ i 18,32 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia tej telewizji śniadaniowej wyniosła 422 tys. osób.
Stacja | Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | SHR % | |||
KAWA CZY HERBATA | TVP1 | 06-09-2010 - 08-10-2010 | 422 145 | 24,10% | 19,31% |
05-09-2011 - 07-10-2011 | 404 283 | 23,18% | 18,32% |
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 35,94% | 75 |
Kobiety | 64,06% | 124 | |
Wiek | 4-9 | 1,21% | 20 |
10-15 | 1,57% | 23 | |
16 - 19 | 1,43% | 25 | |
20 - 24 | 2,55% | 32 | |
25 - 29 | 4,93% | 55 | |
30 - 34 | 4,97% | 60 | |
35 - 39 | 4,89% | 68 | |
40 - 44 | 7,46% | 116 | |
45 - 49 | 6,98% | 100 | |
50 - 54 | 9,35% | 115 | |
55 - 59 | 13,94% | 182 | |
60+ | 40,71% | 205 | |
Wlk. miasta | Wieś | 39,12% | 100 |
< 50 tys. | 25,64% | 106 | |
50-100 tys. | 10,99% | 128 | |
100-200 tys. | 8,71% | 108 | |
> 200 tys. | 15,55% | 77 | |
Zawód | Top management | 8,95% | 108 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,47% | 98 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 12,49% | 62 | |
Emeryci | 51,90% | 205 | |
Inni | 12,19% | 39 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,00% | 116 |
Średnie | 31,14% | 105 | |
Wyższe | 13,07% | 110 | |
Inne | 2,78% | 22 |
Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” wygrywa z “Pytaniem na śniadanie”