Dzień z Klientem BP
Budowanie kultury firmowej nastawionej na Klienta
W ramach ciągłego doskonalenia jakości obsługi swoich Klientów pracownicy centrali BP w Krakowie na jeden dzień - 10 czerwca 2003 r. - zamienią znane sobie otoczenie biurowe na miejsce pracy na stacji benzynowej*.
Ten bezpośredni kontakt z miejscem, gdzie tak naprawdę dzieje się nasz biznes, pomoże im zrozumieć, jak wygląda praca na stacji i jaki mają na nią wpływ poprzez swoje codzienne działania. Wezmą udział w prawdziwym, "stacyjnym" życiu. Program oparty jest o wzajemną wymianę wiedzy i naukę od siebie nawzajem w ramach orientacji na Klienta. Jest szansą na poszerzenie wiedzy o Kliencie i o naszej firmie. Chcemy, żeby projekty przygotowywane w centrali firmy BP, wychodziły naprzeciw bieżącym potrzebom i zainteresowaniom Klientów.
Pracownicy biurowi, odpowiedzialni za przygotowywanie strategii i programów dla Klientów, będą mieli okazję spotkać się z Klientami BP. Ramię w ramie popracują z obsługą stacji i przy okazji zweryfikują swoje teoretyczne podejście do rzeczywistości działania w terenie.
Wnioski ze spotkań znajdą swoje odzwierciedlenie w nowych projektach i działaniach firmy. Liczymy na to, że te informacje, nowe pomysły i sugestie pomogą nam w takiej modyfikacji naszej pracy, by każdy Klient wracał do nas zadowolony oraz zachęcał swoich przyjaciół do korzystania z naszej sieci. Ważna będzie również okazja bezpośredniej współpracy z najważniejszym łącznikiem między firmą i Klientem - pracownikiem stacji. Wspólne przyjmowanie towaru, przeprowadzanie degustacji produktów, sprzątanie, rozmowy z Klientami - słowem prawdziwe życie na stacji - dla wszystkich pracowników centrali będzie ciekawym doświadczeniem w terenie - informuje BP.
Poprawa obsługi Klienta o 1% przynosi wzrost sprzedaży tego samego rzędu (Customer Care Institut, USA, 1999). Siedmiu z dziesięciu Klientów uciekających do konkurencji czyni to z powodu złej jakości obsługi (Instytut Gallupa 1999r.).
Dołącz do dyskusji: Dzień z Klientem BP