SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dziennikarze szukają w internecie informacji o imprezach masowych

Dziennikarze informacji o miastach najczęściej poszukują w internecie. Ich zdaniem najlepszym sposobem na promocję są imprezy masowe - wynika z audytu komunikacji miast z mediami przeprowadzonymi przez Ciszewski PR.

Ogólna ocena komunikacji
ogolnaocena


Miastem, którego ogół działań komunikacyjnych oceniono najwyżej jest Wrocław. To miasto otrzymało najwyższą średnią we wszystkich pytaniach zamkniętych. Najniższą średnią ocen uzyskała Biała Podlaska. Wrocław uzyskał najwyższą notę w dwóch spośród sześciu pytań zamkniętych - najwyżej oceniono jakość działań promocyjnych tego miasta i jakość informacji przekazywanych przez jego urząd. - Cieszymy się, że zostaliśmy docenieni przez środowisko dziennikarskie. Nie ma właściwie rankingów dotyczących oceny promocji miast, tym bardziej ta ocena dokonana przez tak opiniotwórcze osoby jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem. Dla nas, pracowników Biura Promocji Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia jest to o tyle ważne, że została doceniona nasza praca - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Wojciechowska z biura promocji urzędu miasta Wrocław.

Warszawa okazała się najlepsza pod względem dostępności do informacji i jakości materiałów prasowych. Gdańsk otrzymał najwyższe oceny za szybkość i sposób komunikacji.


Ocena dostępności informacji
dostepnsocinformacji

Ocena dostępności do informacji pokazała, że najłatwiej jest zdobyć wiadomości na temat Warszawy, Wrocławia i Gdańska. Odpowiednia ekspozycja najważniejszych informacji o mieście ułatwia współpracę z mediami, a za ich pośrednictwem - z partnerami marketingowymi. Pod względem szybkości udzielania na zadane przez media odpowiedzi najlepiej wpadły Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Poznań. - Dziennikarze mają ogromy wpływ na prawidłowy przepływ informacji wychodzących z UM. Cieszymy się, że szybkość i jakość naszej pracy została doceniona, a trzeba pamiętać, że mamy budżet dużo niższy od Wrocławia i Warszawy - komentuje Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta ds. promocji Gdańska.

Dziennikarze najwyżej ocenili jakość materiałów prasowych Warszawy.

Ocena działań promocyjnych miast
dzialaniapromcoyjnamieast


Miasto Budżet na marketing i promocję w 2008 roku Ocena komunikacji
Warszawa 24685839 3,69
Łódź 23080375 3,17
Wrocław 20897855 3,74
Gdynia 10903759 3,52
Gdańsk 10700000 3,62
Bydgoszcz 8311400 2,79
Poznań 7577500 3,46
Szczecin 6720000 3,16
Lublin 3550000 3,19
Katowice 3000000 2,75
Olsztyn 2326000 2,46
Opole 2250800 2,38
Rzeszów 1150000 2,95
Suwałki 446300 2,18
Toruń 420000 2,52
Biała Podlaska 50000 1,97

W kategorii prowadzonych działań promocyjnych, ponownie jak w całym audycie, najlepiej wypadł Wrocław. Ocena jakości działań promocyjnych Wrocławia jest również najlepszą ze wszystkich ocen uzyskanych w pytaniach zamkniętych. Dziennikarze najwyżej ocenili sposób komunikacji Gdańska i Warszawy, nieco słabiej wypadł w tym zestawieniu Wrocław.

Ponad połowa dziennikarzy wskazała organizowanie imprez masowych jako najlepszy sposób promocji marki miasta. W opinii badanych, to właśnie otwarte imprezy plenerowe najskuteczniej przyciągają uwagę mediów, przyczyniając się do promocji miasta wśród jego mieszkańców, a także w innych regionach kraju. Dziennikarze pozytywnie postrzegają także udział w międzynarodowych konkursach (np. "Europejska Stolica Kultury"). 39% badanych dziennikarzy jako skuteczne narzędzie promocji wskazało reklamę, w tym przede wszystkim ogólnopolskie kampanie billboardowe.

Ponad jedna czwarta badanych twierdzi, że w celu budowania wizerunku miasta powinny częściej organizować konferencje i fora tematyczne. Takie wydarzenia skupiają uwagę międzynarodowej publiczności, przyczyniając się do promowania miasta także poza granicami kraju. Spośród działań niestandardowych redakcje cenią przede wszystkim organizację study tours - wyjazdów mających na celu przybliżenie zaproszonym wybranego miejsca lub zagadnienia.

Poszukiwane informacje
poszukinwaieinformacji

Ponad 60 proc badanych dziennikarzy za najbardziej interesujące uważa informacje o nadchodzących wydarzeniach, w tym imprezach plenerowych, zawodach sportowych oraz targach i konferencjach. 46 proc redakcji objętych audytem zbiera dane na temat bazy turystycznej miasta - hoteli, pensjonatów i hosteli. W obszarze ich poszukiwań znajdują się również miejsca warte odwiedzenia - kluby, restauracje, galerie i muzea. Dla 40% redakcji biorących udział w badaniu najważniejsze są dane nt. warunków dla biznesu i nowych inwestycjach w mieście - w tym zagospodarowanie pozyskanych przez miasto środków unijnych. Spośród informacji gospodarczych wymieniono również: aktywność inwestorów zagranicznych, wprowadzanie ułatwień w przepisach przetargowych i tworzenie w mieście specjalnych stref ekonomicznych.

Zainteresowanie działaniami promocyjnymi miast zadeklarował co piąty uczestnik audytu.

11% badanych uważnie śledzi zmiany na mapie drogowej miasta, w tym przede wszystkim funkcjonalność komunikacji miejskiej oraz utrudnienia na drogach. Dziennikarze zbierają informacje o zatrudnieniu i zarobkach, a następnie konfrontują je z kosztami życia w mieście. - Nie mogę uznać wyników audytu PR Ciszewski za wiarygodne i miarodajne dla oceny komunikacyjnej Suwałk - mówi Mirosław Treter z UM Suwałki. - Duże miasta mają znacznie większe możliwości (np. strony internetowe są redagowane przez większe zespoły ludzi, istnieją też centra Obsługi Inwestora, zespoły prasowe) zaś w mniejszych ośrodkach często tego typu działania są "przypisane" do 1-2 etatów - dodaje.




W badaniu wzięli udział dziennikarze z 27 redakcji, w tym 12 internetowych i 15 prasowych oraz z jednej agencji informacyjnej.

Metodologia
Baza miast
Niniejsze badanie objęło działania komunikacyjne następujących miast: Białej Podlaskiej, Bydgoszczy, Gdańska, Gdyni, Katowic, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Opola, Poznania, Rzeszowa, Suwałk, Szczecina, Torunia, Warszawy i Wrocławia.

Kwestionariusz
Badanie prowadzono na podstawie autorskiego kwestionariusza, składającego się z dwóch części. Pierwsza część zawierała sześć pytań otwartych, druga - pięć pytań zamkniętych.

Dziennikarze przyznawali noty każdemu z wybranych miast w następujących kategoriach:
" dostępność do informacji o danym mieście,
" szybkość uzyskiwania informacji od urzędu danego miasta,
" jakość informacji uzyskiwanych od urzędu danego miasta,
" jakość materiałów prasowych przygotowywanych przez urząd tego miasta,
" jakość działań promocyjnych tego miasta.

W badaniu przyjęto skalę oceny od 1 (ocena najgorsza) do 5 (ocena najlepsza). Każde z miast mogło uzyskać maksymalnie 25 punktów od każdego dziennikarza.

Budżety na promocję miast
Na potrzeby audytu zebrano informacje dotyczące wysokości budżetów badanych miast przeznaczonych na działania promocyjne. Źródłem informacji o budżetach były oficjalne komunikaty urzędów miejskich.

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze szukają w internecie informacji o imprezach masowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl