eMarketer znów tnie prognozę dla rynku reklam w serwisachspołecznościowych
Firma eMarketer kolejny raz skorygowała swoją prognozę odnośnietegorocznych wydatków na reklamę w serwisach społecznościowych narynku amerykańskim.
W grudniu zeszłego roku eMarketer przewidywał, ze wydatki tewyniosą 1,6 miliarda dolarów, w maju bieżącego roku prognozazostała obniżona do 1,4 miliarda dolarów, a obecnie firma szacuje,że reklamodawcy wydadzą tutaj 1,2 miliarda dolarów. Z kolei naprzyszły rok prognoza została obniżona z 1,8 do 1,3 miliardadolarów.
Główne przyczyny korekty to kryzys gospodarczy oraz wolniejszyod spodziewanego wzrost dochodów najpopularniejszego tego typuserwisu w USA jakim jest MySpace.
Z danych firmy wynika również, że reklamodawcy najwięcej swoichpieniędzy wydadzą w bieżącym roku na reklamę w serwisach MySpace iFacebook (odpowiednio 585 i 210 milionów dolarów wobec wcześniejprognozowanych 755 i 265 milionów dolarów). Łącznie obie stronyzgarną 68 procent wszystkich tegorocznych wydatków na reklamy wspołecznościowych serwisach za oceanem.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: eMarketer znów tnie prognozę dla rynku reklam w serwisachspołecznościowych