SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” (raport o czytelnictwie dzienników)

„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za okres od lutego do lipca 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lutego do lipca 2014 roku sięgało 13,36 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,71 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 1,65 pkt. proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,94 pkt. proc. do 9,34 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,10 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,27 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,83 pkt. proc. do poziomu 3,55 proc.

Wiek: 15-75 lat

luty 2014 : lipiec 2014

luty 2013 : lipiec 2013

Tytuł

procent respondentów

Fakt

13,36%

11,71%

Gazeta Wyborcza

9,34%

11,28%

Super Express

5,10%

5,37%

Metro

3,55%

4,38%

Przegląd Sportowy

3,26%

3,46%

Rzeczpospolita

2,28%

3,01%

Dziennik Gazeta Prawna

1,77%

1,97%

Nasze Miasto

1,41%

-

Gazeta Podatkowa

0,58%

0,66%

Sport

0,52%

0,50%

Puls Biznesu

0,24%

0,36%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,10%

0,20%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.

Wiek: 16-59 lat

luty 2014 : lipiec 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

12,25%

Gazeta Wyborcza

9,54%

Super Express

4,75%

Metro

3,85%

Przegląd Sportowy

3,50%

Rzeczpospolita

2,33%

Dziennik Gazeta Prawna

1,93%

Nasze Miasto

1,44%

Gazeta Podatkowa

0,63%

Sport

0,39%

Puls Biznesu

0,27%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,12%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” (raport o czytelnictwie dzienników)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polacy
Ta tendencyjna Wybiórcza jeszcze ciągnie? Gazecie władzy wszystkiego najgorszego!
0 0
odpowiedź
User
prosemita
Niemcy zakasowali Eskimosów. He he he he
0 0
odpowiedź
User
fakt
ale jak ten fakt do góry idzie. to jest trochę podziw
0 0
odpowiedź