Ten Square Games podwoiło wpływy i zysk. Rekordowe wpływy z „Fishing Clash” i wydatki na marketing
W zeszłym kwartale produkująca gry mobilne firma Ten Square Games osiągnęła 67,65 mln zł przychodów sprzedażowych i 18,15 mln zł zysku netto, wobec 35,44 mln zł wpływów i 10,23 mln zł zysku rok wcześniej. 85 proc. przychodów zapewniła spółce gra „Fishing Clash”, na której marketing wydano 21 mln zł.
W trzech kwartałach br. wpływy sprzedażowe Ten Square Games poszły w górę z 73,71 do 162,83 mln zł, a zysk netto - z 22,76 do 41,56 mln zł.
94 proc. wpływów z mikropłatności, „Fishing Clash” nadal hitem
Wpływy z mikropłatności w grach zwiększyły się z 66,35 do 154,16 mln zł, a ich udział w łącznych przychodach firmy - z 90 do 94,4 proc. Natomiast udział przychodów reklamowych, które wzrosły z 4,78 do 6,55 mln zł, zmalał z 6,5 do 4 proc., a wpływów licencyjnych - z 3,5 do 1,6 proc.
Zdecydowanie największym hitem Ten Square Games pozostaje „Fishing Clash”, z której przychody w zeszłym kwartale wyniosły 57,9 mln zł, wobec 43,15 mln zł w drugim kwartale br. i 28,85 mln zł w trzecim kwartale ub.r.
Przychody z „Wild Hunt” zwiększyły się z 1,26 mln zł w trzecim kwartale ub.r. do 2,34 mln zł rok później, natomiast w przypadku „Let’s Fish” zmalały z 4,32 do 3,6 mln zł.
W ujęciu trzech kwartałów wpływy z mikropłatności „Fishing Clash” podskoczyły rok do roku z 54,93 do 138,57 mln zł, a ich udział w całkowitych przychodach Ten Square Games z mikropłatności - z 73,2 do 84,9 proc.
Przychody od użytkowników „Wild Hunt” wzrosły z 2,86 do 6,88 mln zł, a ich udział z 3,9 do 4,2 proc., natomiast „Let’s Fish” zanotował spadek tych wpływów z 11,77 do 11,01 mln zł i udziału z 16 do 6,7 proc.
W minionych trzech kwartałach już 93,29 mln zł przychodów firmy (57,1 proc. ogółu, wobec 52 proc. rok wcześniej) pochodziło z systemu Android należącego do Google’a. W przypadku iOS przychody wzrosły z 18,42 do 46,94 mln zł, a ich udział z 25 do 28,8 proc.
Natomiast udział przychodów od innych dystrybutorów, które wzrosły z 16,94 do 23,04 mln zł, zmniejszył się z 23 do 14,1 proc.
Wpływy Ten Square Games z Ameryki Północnej i Europy podwoiły się w skali roku. Te pierwsze wzrosły z 31,49 do 69,2 mln zł, a drugie z 29,82 do 65,4 mln zł. Łącznie stanowią ponad 80 proc. przychodów firmy.
Procentowo jeszcze mocniej w górę poszły przychody z Azji - z 8,02 do 21,01 mln zł.
21 mln zł na marketing „Fishing Clash”
Firma w zeszłym kwartale poniosła 41,04 mln zł, kosztów sprzedaży, wobec 19,6 mln zł rok wcześniej. Ponad połowa to wydatki na marketing (wzrost z 8,76 do 21,21 mln zł), które prawie w całości są przeznaczane na „Fishing Clash”. W październiku zaczęła się pierwsza kampania reklamowa gry w telewizji kablowej w USA.
Z kolei koszty prowizji zwiększyły się z 9,66 mln zł w trzecim kwartale ub.r. do 18,33 mln zł rok później.
Ten Square Games od maja ub.r. jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy. Większościowymi akcjonariuszami spółki są członkowie jej zarządu: prezes Maciej Popowicz (ma 39,48 proc. akcji) i wiceprezes Arkadiusz Pernal (18,89 proc.).
We wtorek na koniec sesji kurs firmy wynosił 174 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 1,26 mld zł. W czerwcu br. spółka wypłaciła z zeszłorocznego zysku 27,31 mln zł dywidendy, po 3,78 zł na akcję.
Dołącz do dyskusji: Ten Square Games podwoiło wpływy i zysk. Rekordowe wpływy z „Fishing Clash” i wydatki na marketing