Formuła 1 zmienia logo i zapowiada nową strategią wizerunkową
Firma Liberty Media, właściciel wyścigów Formuła 1 zaprezentowała nowe logo i zapowiedziała zmianę dotychczasowej strategii związanej z wizerunkiem najbardziej znanego cyklu wyścigów samochodowych na świecie. Zmiana znaku graficznego oraz polityki ma uczynić Formułę 1 bardziej wyrazistą i wzbudzającą żywsze emocje wśród kibiców. Wśród internautów i zawodników F1 zmiana wzbudziła mieszane uczucia.
O zmianie logo i planach wizerunkowych Formuła 1 poinformowała w mediach społecznościowych i w komunikacie skierowanym do mediów, działania te następują rok po przejęciu F1 przez firmę Liberty Media za kwotę ponad 8 mld dol.
Zaprezentowane przez firmę nowe logo zastąpi obowiązujący obecnie znak graficzny, który został wprowadzony ponad 20 lat temu przez ówczesnego szefa Formuły 1 Bernie Ecclestona.
Według przedstawicieli Liberty Media nowa identyfikacja graficzna jest utrzymana w stylistyce „modern-retro” i ma z jednej strony podkreślać dynamikę Formuły 1, z drugiej zaś stać się łatwiejszym elementem do zastosowania w takich kanałach komunikacji jak internet czy platformy społecznościowe.
Ellie Norman, szefowa marketingu Formuły 1 w rozmowie z agencją Reuters zapewniła, że nowe logo zostało wybrane po szerokich konsultacjach obejmujących m.in. najbardziej zagorzałych kibiców.
Jednak w internecie odbiór przedstawionego logo okazał się niejednoznaczny. Część kibiców skrytykowała nowy projekt podkreślając, że poprzedni wtopił się już w tradycję F1 i nie powinien być zmieniany w tak zdecydowany sposób.
Nah, I hate the logo. I don't mind changes. I don't mind the Halo for example
— Ofitus_21 #JB17 (@Ofitus21) 26 listopada 2017
Hey @F1 if you wanna change a perfectly fine logo so badly why not use this one? Took me half an hour & I even threw in some freebies since you clearly had no budget for a better design #sorrynotsorry #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/Pukpx5iOrp
— Martijn Spiering (@MartijnSpiering) 26 listopada 2017
Kierowcy Formuły 1 pytani przez Reutersa także nie byli entuzjastycznie nastawieni do nowe logo. Sebastian Vettel przyznał otwarcie, że poprzednie podobało mu się bardziej. Z kolei Lewis Hamilton zaznaczył, że dotychczasowy znak graficzny stal się już powszechnie znaną ikoną motoryzacji.
- Trudno sobie wyobrazić by logo zmieniły nagle takie marki jak Ferrari czy Mercedes - zauważył Hamilton. - Ale może będzie to zwiastun jakiegoś nowego kierunku.
Ujawniając nową identyfikację wizualną Formuła 1 zapowiedziała także zmiany w dotychczasowej strategii wizerunkowej. Firma zamierza m.in. uczynić same wyścigi bardziej emocjonującymi, Formuła 1 ma być reklamowana w bardziej dynamiczny sposób niż dotąd i w większym stopniu przyciągać odbiorców za pośrednictwem segmentu cyfrowego, przede wszystkim internetu i mediów społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Formuła 1 zmienia logo i zapowiada nową strategią wizerunkową