FTC zbada praktyki Apple na rynku mobilnej reklamy?
Amerykańscy regulatorzy rynku zamierzają zbadać czy Apple stosuje antykonkurencyjne praktyki ograniczające poczynania rywali na rynku mobilnej reklamy - donosi 'Financial Times', powołując się na anonimowe źródła zaznajomione ze sprawą.
Apple zapowiedziało ostatnio, że 1 lipca uruchomi własną platformę mobilnej reklamy o nazwie iAd, która zadebiutuje na iPhone'ach i iPodach touch. Jednocześnie firma w taki sposób zmieniła warunki umów z deweloperami, że w praktyce w tworzonych przez nich aplikacjach nie będą mogły być wyświetlane reklamy z konkurencyjnych sieci.
To wywołało oburzenie ze strony Google, które jest świeżo po przejęciu firmy AdMob. Internetowy gigant twierdzi, że jego sieć na skutek decyzji Apple będzie wykluczona z możliwości wyświetlania reklam na ekranach urządzeń z jabłkowym logo.
Według FT, amerykańscy regulatorzy już zainteresowali się działaniami Apple. Niewiadomą było tylko czy sprawą zajmie się Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission - FTC) czy Departament Sprawiedliwości.
Tymczasem agencja Bloomberg podaje, również powołując się na nieoficjalne źródło, że decyzja w tej sprawie już zapadła i dochodzenie poprowadzi FTC.
Dołącz do dyskusji: FTC zbada praktyki Apple na rynku mobilnej reklamy?