G+J Polska kupiło serwis społecznościowy Epuls.pl
Wydawnictwo G+J Polska kupiło 70 proc. udziałów w firmie PixelateVentures, właścicielu witryny Epuls.pl - jednego z największych wPolsce serwisów społecznościowych dla młodzieży. Do marca 2011 r.G+J przejmie internetową spółkę w całości.
Wydawnictwo udziały w Pixelate Ventures odkupiło m.in. odniemieckiego funduszu Holtzbrinck Ventures. Wartość transakcji niezostała ujawniona. W związku z inwestycją, do zarządu kupionejspółki dołączył Marcin Kozioł, dyrektor multimediów G+J Polska.Prezesem Pixelate Ventures pozostaje Grzegorz Gorczyca (w sumiezarząd liczy dwie osoby).
Przejęcie firmy Pixelate Ventures jest kolejnym krokiem wrealizacji zamierzeń G+J Polska prowadzących do umocnienia pozycjifirmy na rynku internetowym w Polsce. - Dokładnie rok temukupiliśmy serwis społecznościowy Odyssei.com. Jednak dopiero zakupEpuls wprowadza nas do pierwszej ligi w polskim Internecie.Pixelate Ventures to nie tylko świetnie rozwijająca się i dochodowafirma. Patrzymy na nią także pod kątem zespołu specjalistów, woparciu o który możemy w niedalekiej przyszłości rozwijaćdziałalność internecie, poszerzając portfolio o kolejne produkty iumacniając już istniejące - tłumaczy przyczyny inwestycji MarcinKozioł.
Epuls.pl to największa w Polsce platforma komunikacyjna dlamłodzieży - 70 proc. użytkowników serwisu to osoby poniżej 18-egoroku życia. W tym roku odwiedzało go średnio 652 tysiąceużytkowników miesięcznie (dane Megapanel PBI/Gemius za okres odstycznia do lipca br.). Łączna liczba wszystkich profili w serwisieto blisko 3 miliony. Pixelate Ventures oprócz portalu Epuls.plposiada także serwis rekomendacyjny z obszaru mody i styluStylio.pl oraz fotoblog Story.pl, a także witryny streetofrace.pl,akuku.pl, dajmniej.pl i makeit.pl.
- Pozyskanie nowego inwestora jest korzystne zwłaszcza dlarozwoju naszych nowych projektów stylio.pl i story.pl. Współpraca zczasopismami należącymi do wydawnictwa G+J, jak również dostęp dojego zasobów treściowych, w znaczący sposób wpłyną naprzyspieszenie rozwoju unikalnej na polskim rynku platformy typusocial recommendation, jaką jest stylio.pl. Również dla serwisustory.pl tworzą się ciekawe perspektywy - wyjaśnia Łukasz Mentel,dyrektor zarządzający Pixelate Ventures.
Spółka, zatrudniająca 40 osób w siedzibie firmy w Krakowie,wejdzie w skład departamentu multimediów G+J, zlokalizowanego wWarszawie. Liczy on 20 osób i odpowiada za 10 serwisówinternetowych wydawnictwa, m.in. Kobieta.pl, Focus.pl, Gala.pl,MojeGotowanie.pl, Odyssei.com. Docierają one do 809 tys.użytkowników (dane Megapanel PBI/Gemius za lipiec br.).
Niedawno do warszawskiego zespołu reklamy internetowej G+JPolska dołączyła już część dotychczasowego zespołu handlowegoinnego dużego serwisu społecznościowego - Grono.net, a stanowiskozastępcy dyrektora multimediów G+J objęła Grażyna Ogrodnik(wcześniej dyrektor sprzedaży Grono.net), która w departamenciemultimediów odpowiada za działalność handlową. Nowym handlowcami wtym dziale zostali Justyna Buczyńska-Skubi i Jacek Białkowski.
Krakowski zespół handlowy Epuls, pod kierownictwem WojciechaBącala, oraz zespół reklamy internetowej w Warszawie, którymkieruje Grażyna Ogrodnik, będą ściśle ze sobą współpracować.
Dołącz do dyskusji: G+J Polska kupiło serwis społecznościowy Epuls.pl