„Gala”, „Party” i „Show” ze wzrostami czytelnictwa, topowe tygodniki tracą
Wśród tygodników niezmiennie najchętniej czytany pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołówki nie może pochwalić się wzrostem. Natomiast wśród dwutygodników liderem jest „Przyjaciółka”, a w czołówce zyskały pisma „Gala”, „Party” i „Show”.
Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od lutego do lipca br. po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 29,42 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,96 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane było przez 16,46 proc. respondentów (spadek o 1,77 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,40 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,09 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,49 proc. pytanych, o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostał “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,67 proc. czytelników, mniej o 1,34 pkt. proc. niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Wirtualnemedia.pl | Luty-lipiec 2012 | Luty-lipiec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 29,42% | 32,38% |
Życie na Gorąco | 16,46% | 18,23% |
Chwila dla Ciebie | 13,40% | 14,09% |
Angora | 11,49% | 11,77% |
Newsweek | 7,67% | 9,01% |
Auto Świat | 6,21% | 7,25% |
Wprost | 5,93% | 7,28% |
Polityka | 5,74% | 7,00% |
Twoje Imperium | 4,89% | 5,33% |
To i Owo | 4,56% | 6,76% |
Na Żywo | 4,17% | 4,68% |
Gość Niedzielny | 3,76% | 4,25% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,58% | 4,11% |
Teleprogramy | 3,00% | 3,90% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,94% | - |
Rewia | 2,83% | 3,13% |
Super TV | 2,75% | 3,27% |
Motor | 2,63% | 3,18% |
Przekrój | 2,40% | 3,34% |
Świat i Ludzie | 1,93% | 2,30% |
Imperium TV | 1,60% | 1,70% |
Tele Max | 1,45% | 1,61% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,11% | 1,44% |
Forum | 1,01% | 1,44% |
Tygodnik Siedlecki | 0,73% | 0,81% |
Gazeta Regionalna | 0,67% | 0,38% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,65% | 0,58% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,52% | 0,51% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,47% | 0,53% |
Panorama Leszczyńska | 0,40% | 0,35% |
Jarmark | 0,36% | 0,56% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,27% | 0,55% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,19% | 0,22% |
Z kolei po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Przyjaciółką” (Edipresse Polska) sięgało 14,80 proc. czytelników, o 1,86 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,59 proc. do 14,64 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 1,39 pkt. proc. i wyniosło 13,24 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło jednak o 1,13 pkt. proc. do 10,05 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska) zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 8,74 proc. respondentów (wzrost o 0,06 pkt. proc.). W pierwszej dziesiątce rankingu dwutygodników zyskały jeszcze „Party” i „Show”.
Wirtualnemedia.pl | Luty-lipiec 2012 | Luty-lipiec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,80% | 16,66% |
Pani Domu | 14,64% | 15,59% |
Tina | 13,24% | 14,63% |
Viva | 10,05% | 11,18% |
Gala | 8,74% | 8,14% |
Z Życia Wzięte | 8,26% | 8,59% |
Party Życie Gwiazd | 6,82% | 6,66% |
Tele Świat | 5,06% | 5,59% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,99% | 4,14% |
Takie jest Życie | 3,98% | - |
Świat Seriali | 3,48% | 3,85% |
Sukcesy i Porażki | 2,88% | 3,26% |
Bravo | 2,64% | 3,17% |
Bravo Sport | 2,24% | 2,37% |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,70% | - |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,68% | - |
TV 14 | 1,15% | 1,18% |
Monitor Księgowego | 0,29% | 0,55% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 na losowej próbie 24 492 przypadków i w okresie od lutego do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Gala”, „Party” i „Show” ze wzrostami czytelnictwa, topowe tygodniki tracą