SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta.pl z całkiem nowym logo

Odświeżony logotyp Gazety.pl to ostatni krok na drodze oddzielenia serwisu od 'Gazety Wyborczej'. Jakie jeszcze zmiany są planowane?

Odświeżony logotyp Gazety.pl to ostatni krok na drodze oddzielenia serwisu od 'Gazety Wyborczej'. W tym momencie niemal każdy serwis samodzielnego, luźno powiązanego z „Gazetą Wyborczą” portalu, posiada logotyp w zupełnie innym kolorze. Całkowita zmiana logotypu, we wszystkich serwisach, nastąpi na początku przyszłego roku. Wcześniej Gazeta.pl była jednoznacznie identyfikowana z „Gazetą Wyborczą” - poinformowano wczoraj na konferencji prasowej.

„Poszukiwaliśmy identyfikacji, która odświeży i unowocześni nasz wizerunek. Gazeta.pl ma być portalem uniwersalnym, skierowanym do osób otwartych i pozytywnie nastawionych do życia. Zmiana loga wiąże się też z prezentowaniem swobodniejszych merytorycznie treści. Rozdzielenie z „Gazetą Wyborczą” nastąpiło już dawno temu. Nasze relacje z „Gazetą” nazwałbym teraz kooperacją, a nie jak to wyglądało do tej pory, umową właścicielską” - mówi Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu portalu Gazeta.pl.

W czerwcu 2006 roku Pion Internet Agory rozdzielił serwis Gazeta.pl od serwisu internetowego „Gazety Wyborczej”. W październiku wystartował serwis GazetaWyborcza.pl, który jest skierowany do czytelników „Gazety Wyborczej” oraz do osób zainteresowanych publicystyką i bieżącymi wydarzeniami z kraju i ze świata, oferujący każdego dnia zakup e-wydania „Gazety Wyborczej”.

Wraz ze zmianą identyfikacji zespół Gazeta.pl udostępnił nowy serwis Wideo, w którym prezentowane są materiały realizowane przez własny zespół reporterski oraz dostarczane przez partnerów m.in. Agencję Reuters.

„Wideo ruszyło u nas w listopadzie. Posiadamy własne materiały, przygotowywane przez wydzielony do tego sztab osób. Sami robimy około 30 materiałów wideo tygodniowo. Korzystamy też z innych źródeł. Część z materiałów, jak chociażby koncert Kayah unplugged, jest zupełnie ekskluzywna. Jako jedyni mamy na to wyłączność. W serwisie prezentujemy też poranne rozmowy z politykami, rejestrowane przez Tok FM” - powiedział Tomasz Józefacki, dyrektor Pionu Internetowego Agory.

W czasie ostatnich miesięcy portal intensywnie rozwijał także swoje wortale ogłoszeniowe. W sierpniu uruchomiono w nowej wersji serwis GazetaPraca.pl. We wrześniu liczba użytkowników serwisu przekroczyła 1 milion real users, co pozwoliło portalowi znaleźć się w ścisłej czołówce serwisów rekrutacyjnych w Polsce. GazetaPraca.pl została uznana przez ekspertów na Webstarfestival za najlepszą polską stronę roku 2006 w kategorii „Usługi profesjonalne”. Dom.Gazeta.pl zajmuje też pierwsze miejsce wśród serwisów w kategorii rynek pierwotny. W zasobach posiada oferty już nie tylko z rynku warszawskiego, ale również 20 innych rynków w całej Polsce.
Uruchomiono też nowy serwis Komorki.Gazeta.pl, a także przeznaczony dziennikarzom Press.Gazeta.pl, gdzie na bieżąco podawane są najświeższe informacja związane z polityką firmy.

Według najnowszych badań Magapanel PBI/Gemius we wrześniu liczba użytkowników portalu Gazeta.pl wzrosła o 150 tys. (real users) w porównaniu z sierpniem (+3,5%). Zasięg portalu wzrósł o 1,6 punktu procentowego. W kategorii serwisów informacyjnych Gazeta.pl wyprzedziła Interię, awansując na trzecią pozycję rankingu tej kategorii.
Gazeta.pl nie obawia się konkurencji ze strony internetowego serwisu Dziennik.pl, który po ponad siedmiu miesiącach od konwencjonalnego, papierowego debiutu na rynku, w końcu wystartował 28 listopada.

„Nie sądzę, aby pojawienie się portalu „Dziennika” było zagrożeniem. Sam fakt, że nasz portal funkcjonuje już na rynku około 5 lat, daje mam przewagę, którą ciężko nadrobić. Nie wypada mi wypowiadać się na temat konkurencji. Mogę tylko powiedzieć, że obserwujemy rynek i staramy się na bieżąco na niego reagować - dodał Tomasz Józefacki.

Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl z całkiem nowym logo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl