„Gazeta Wyborcza” bez stron lokalnych w soboty w 10 miastach
Od 21 listopada br. w soboty w 10 miastach nie będą się ukazywać lokalne strony „Gazety Wyborczej” (Agora), co skutkować będzie zwolnieniami. Jednocześnie dziennik wzmocni we wszystkich miastach piątkowe wydania lokalne, które mają zyskać charakter magazynowy.
Już od kilku tygodni „Gazeta Wyborcza” po kolei zmieniała szatę graficzną piątkowych wydań magazynowych w kolejnych miastach, a dodatkowo w październiku br. rozpoczęła wydawanie piątkowego magazynu dla mieszkańców Bielska-Białej. Od 20 listopada br. nową makietę będą mieć wszystkie wydania lokalne dziennika. Znajdzie się też w nich więcej tekstów, m.in. poświęconych stylowi życia w mieście, reportaży i felietonów.
Natomiast w 10 najmniejszych miastach, czyli w Białystoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Kielcach, Olsztynie ,Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu, od 21 listopada br. w soboty nie będą się ukazywać strony lokalne „Gazety Wyborczej”. Bieżące informacje dotyczące tych miejscowości będzie można znaleźć jedynie w lokalnych serwisach internetowych Agory.
- Te decyzje to krok w stronę nowego modelu funkcjonowania redakcji „Gazety Wyborczej" w mniejszych ośrodkach miejskich, opartego na silnym piątkowym wydaniu oraz coraz popularniejszych i niezbędnych mieszkańcom serwisach internetowych - mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.
Wojciech Fusek, zastępca naczelnego „GW” i jej dyrektor wydawniczy, dodaje, że praca oddziałów lokalnych musi się zmieniać i dostosowywać do nowych potrzeb czytelników. W związku z tymi zmianami Agora pożegna się w niektórych redakcjach lokalnych z pojedynczymi pracownikami, ale Fusek szczegółów nie zdradza.
W piątek 21 listopada br. pojawi się też nowa odsłona dołączanego do „Wyborczej” tygodnika „Co Jest Grane 24” - zyska on nowy układ, szatę graficzną i logo. Obok informacji o lokalnych wydarzeniach, pojawią się strony przedstawiające m.in. imprezy kulturalne odbywające się w całej Polsce, ciekawe postaci ze świata kultury i rekomendacje redakcji. W nowym „Co Jest Grane 24” czytelnicy znajdą też recenzje filmowe i repertuar kin, informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach i restauracjach oraz pomysły na spędzanie czasu z dziećmi.
Tego samego dnia - 20 listopada br. - ruszy nowy serwis Cojestgrane24.pl w wersji beta. Użytkownicy znajdą w nim zarówno bazę wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych z całej Polski, teksty z tygodnika „Co Jest Grane 24” oraz artykuły pisane specjalnie do serwisu.
Z danych ZKDP wynika, że w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 158 620 egz.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” bez stron lokalnych w soboty w 10 miastach