SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” z 55 tys. użytkowników płacących w internecie

Na koniec ub.r. z płatnego dostępu do treści „Gazety Wyborczej” (Agora) w internecie korzystało 54,9 tys. użytkowników, ponad dwa razy więcej niż kwartał wcześniej. Większość wybrała własny system „GW”, decydując się na pakiety miesięczne lub roczne.

<!-- 1.2521s --><!-- 1.2957s -->

Na liczbę 54,9 tys. prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” złożyli się użytkownicy płacący za różne pakiety dostępu do treści „GW” w internecie: we własnym systemie dziennika uruchomionym w jej serwisach w lutym ub.r., działającym od ponad dwóch lat systemie Piano Media, a także w należącej do Agory księgarni internetowej Publio.pl oraz w formie aplikacji mobilnych na tablety i smartfony z systemami iOS, Windows 8 i Android.

Zdecydowanie najwięcej z płacących użytkowników - ok. 48 tys. - korzysta z własnego systemu „Gazety Wyborczej”. To właśnie wzrost jego popularności przede wszystkim przyczynił się to skoku ogólnej liczby subskrybentów w ciągu kwartału z 21,2 do 54,9 tys. W tym czasie liczba internautów kupujących „GW” w e-sklepach zwiększyła się nieznacznie, a tych korzystających z Piano Media wręcz ubyło.

54,9 tys. prenumerat cyfrowych to wynik zdecydowanie lepszy od oczekiwań Agory, która chciała ich mieć na koniec ub.r. 40 tys. (więcej na ten temat).

W ciągu kwartału zdecydowanie wzrósł odsetek użytkowników płacących za „Gazetę Wyborczą” w internecie, którzy korzystają z pakietów rocznych - z 9 do 43 proc., natomiast zmalał tych wykupujących pakiety miesięczne (z 61 do 41 proc.) i kwartalne (z 28,5 do 15 proc.).

W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 247 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Z kolei dwa najpopularniejsze serwisy internetowe „Gazety Wyborczej”: Wyborcza.pl i Wyborcza.biz w grudniu ub.r. zanotowały, odpowiednio, 2,59 mln użytkowników i 36,2 mln odsłon oraz 1,45 mln użytkowników i 15,6 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z 55 tys. użytkowników płacących w internecie

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gidosław
55 tyś w 30 mln kraju to dobry wynik ??
0 0
odpowiedź
User
j
Chyba płaczących nad poziomem tego za co zapłacili.
0 0
odpowiedź
User
hmm
oczywiscie ze dobry, bardzo dobry, najlepszy w tym segmencie. Ludzie nie cha poki co placic za tresci
0 0
odpowiedź