Wpływy „Gazety Wyborczej” z reklam cennikowo 37 proc. w dół, „Fakt” i „Dziennik Gazeta Prawna" ze wzrostami (Top10)
Wydatki na reklamę w dziennikach w okresie styczeń-wrzesień r. wyniosły 876,9 mln zł, 14,4 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Liderem wpływów jest "Gazeta Wyborcza", a wzrost przychodów zanotowały jedynie "Fakt" i "Dziennik Gazeta Prawna".
Wydatki na reklamę w dziennikach przez trzy kwartały br. zmalały w porównaniu z tym samym okresem ub.r. o 14,4 proc, do 876,9 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” (Agora) -105,3 mln zł, jednocześnie zanotowała największy spadek przychodów rok do roku - o 37,5 proc. Wydająca "GW" Agora w sprawozdaniach finansowych wyszczególnia faktyczne przychody dziennika - w pierwszych trzech kwartałach wyniosły one 35,3 mln zł, o 32,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wiceliderem cennikowych wpływów z reklam wśród dzienników jest „Rzeczpospolita” (Gremi Media), która w omawianym okresie zarobiła 80,4 mln zł, 2,9 proc. mniej rok do roku. Trzeci na podium „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększył przychody z reklam o 9,2 proc., do 78,3 mln zł.
W „Super Expressie” (Grupa ZPR Media) reklamodawcy wydali w okresie od stycznia do września br. 73,8 mln zł (8,8 proc. mniej), a w „Dzienniku Gazecie Prawnej” (Infor Biznes) - 52,2 mln zł (18,4 proc. więcej).
Wpływy reklamowe „Dziennika Zachodniego” zmalały o 17,3 proc. (do 34,3 mln zł), „Głosu Wielkopolskiego” - o 9,9 proc. (do 33,2 mln zł), „Gazety Pomorskiej” – o 12,9 proc. (do 25,2 mln zł), „Dziennika Bałtyckiego” – o 26,3 proc. (do 24,7 mln zł), a „Dziennika Łódzkiego” – o 15,5 proc. (do 23,5 mln zł). Wszystkie te pięć dzienników wydaje Polska Press Grupa.
Dołącz do dyskusji: Wpływy „Gazety Wyborczej” z reklam cennikowo 37 proc. w dół, „Fakt” i „Dziennik Gazeta Prawna" ze wzrostami (Top10)