Mastercard i McCann Poland z prestiżową nagrodą. Za kampanię reklamową o Ukraińcach
Mastercard i McCann Poland na gali D&AD Awards 2024 zdobyły najwyższe wyróżnienie – Black Pencil – za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle". To pierwsza taka statuetka w historii polskiej reklamy i branży marketingu.
Black Pencil to najważniejsza nagroda w świecie designu i reklamy przyznawana przez D&AD Awards od 1962 roku. W tym roku zdobyły ją Mastercard i McCann Poland za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle".
- Jestem bardzo dumny, że kampania Gdzie Zamieszkać zdobywa tak wyjątkowe uznanie na globalną skalę. To pokazuje jak unikalna i inspirująca dla innych krajów jest solidarność pomiędzy Polakami a obywalelami Ukrainy. Rozpoznawalna na całym świecie kampania jest potwierdzeniem, że podejście, którym kierujemy się w Mastercard w Polsce - data for good przynosi efekty, realnie pomaga osobom w potrzebie. Nie ustajemy w wysiłkach mających na celu wsparcie włączenia finansowego osób zagrożonych wykluczeniem. Nie jest to nasza ostatnia kampania w tym obszarze – powiedział Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację Mastercard Europe.
"Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" z kolejną prestiżową nagrodą
W ramach nagród D&AD Pencils 2024 kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" znalazła się dodatkowo jeszcze na ośmiu shortlistach w kategoriach: Experiential / Community Activations / 2024, Digital & Social / Integrated, Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital, Direct / Products & Services, Impact / Initiative, Impact / Local Solution oraz PR / Digital & Social.
Podczas wczorajszej gali D&AD, poza nagrodą główną – Black Pencil, kampania otrzymała Grafitowy Ołówek w kategorii Direct / Products & Services oraz Drewniany Ołówek za: Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital, a także PR / Digital & Social.
– Ta wygrana niezaprzeczalnie ugruntowuje pozycję kampanii Gdzie Zamieszkać jako najliczniej nagrodzonej na czołowych, światowych festiwalach w historii naszej branży kreatywnej, reklamowej i marketingowej. Jest to wielki powód do dumy i radości. Kolejna tak ważna nagroda udowadnia, że dzięki właściwie dobranemu gronu utalentowanych profesjonalistów, świetnej współpracy zespołów i działaniu spójnym z DNA marki Mastercard, można stworzyć w Polsce platformę, która staje się wzorcem do skutecznego integrowania uchodźców na wszystkich rynkach świata. Co nam to przynosi? Jeszcze większą wiarę w to, że my - Polacy potrafimy robić wybitne akcje, podziwiane na świecie oraz motywację by szukać kolejnych obszarów, gdzie znowu będziemy mogli pokazać światu nasze umiejętności – powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland.
Kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" została stworzona jako odpowiedź na kryzys uchodźczy wywołany inwazją Rosji na Ukrainę. Jej celem jest wsparcie uchodźców, oferując im platformę ułatwiającą znalezienie bezpiecznego miejsca zamieszkania, także poza największymi miastami w Polsce. Platforma dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonych wynagrodzeń w różnych regionach Polski, a także umożliwia wyszukiwanie ofert pracy i wynajmu mieszkania.
Po marketingowych sukcesach "Where to Settle" platforma będzie wdrażana na kolejnych rynkach, co ma szanse przełożyć się na wsparcie uchodźców na całym świecie. Kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" zdobyła ponadto w ubiegłym roku na festiwalu w Cannes Tytanowego Lwa, Grand Prix, 2 Złote Lwy, 2 Srebrne i 3 Brązowe.
Dołącz do dyskusji: Mastercard i McCann Poland z prestiżową nagrodą. Za kampanię reklamową o Ukraińcach