SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google i Facebook pod lupą Komisji Europejskiej. Chodzi o dane służące do targetowania reklam

Komisja Europejska rozpoczęła postępowanie mające wyjaśnić w jaki sposób Google i Facebook wykorzystują dane o użytkownikach do targetowania reklam. Komisja chce sprawdzić czy tego typu informacje nie są używane przez technologicznych gigantów do ograniczania konkurencji na rynku.

O nowym postępowaniu rozpoczętym przez Komisję Europejską poinformowały Reuters i stacja CNN. Pod lupą regulatora znalazły się koncerny Google i Facebook.

Obecne dochodzenie ma charakter wstępny, w trakcie postępowania KE chce sprawdzić w jaki sposób Google i Facebook zbierają, przetwarzają i monetyzują dane na temat swoich użytkowników w działaniach reklamowych.

Jednym z aspektów postępowania jest kwestia tego czy obaj technologiczni giganci nie używają wspomnianych informacji w sposób mający ograniczać konkurencję na rynku i walczyć w niedozwolony sposób z lokalnymi rywalami.

W rozmowie z Reutersem rzecznik Google wyjaśnił, że firma zbiera i przetwarza dane użytkowników w celu zapewnienia im jak najlepszych doświadczeń w korzystaniu z produktów koncernu, zaznaczył też że każdy z internautów używających platform zarządzanych przez Google ma pełną kontrolę nad informacjami udostępnianymi koncernowi. Z kolei Facebook nie zajął stanowiska w sprawie rozpoczętego przez KE postępowania.

Na razie nie wiadomo kiedy obecne działania Komisji zostaną zakończone i jakie ewentualne konsekwencje mogą grozić Google i Facebookowi. Trzeba przypomnieć że Google był już w przeszłości karany na europejskim rynku za działania niezgodne z przepisami unijnymi. Ostatnia grzywna w wysokości 1,49 mld euro została nałożona w marcu br. za wykorzystywanie przez koncern dominującej pozycji na rynku reklamy w wyszukiwarkach internetowych.

W III kwartale 2019 roku holding Alphabet zanotował 20-proc. wzrost przychodu, ale jego zysk netto zmalał o ponad 2 miliardy dolarów. Większość przychodu wygenerował należący do Alphabet koncern Google, który w ciągu kwartału osiągnął 33,9 miliarda dolarów wpływów z reklam.

W III kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 17,6 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął ponad 6 miliardów dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,5 miliarda.

Dołącz do dyskusji: Google i Facebook pod lupą Komisji Europejskiej. Chodzi o dane służące do targetowania reklam

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BM
Lepiej późno niż wcale
0 0
odpowiedź