Google uruchamia Innovation Challenge for Europe. Do 150 tys. euro dla mediów za innowacje
Google rusza z nową inicjatywą mającą wspierać rzetelne i nowatorskie dziennikarstwo. Firma uruchomiła Innovation Challenge for Europe. W ramach konkursu europejskie media mogą przedstawić innowacyjne projekty dziennikarskie i otrzymać finansowej do kwoty 150 tys. euro.
Google od kilku lat podejmuje działania, które mają za zadanie wspieranie dziennikarstwa opartego na innowacyjnych projektach i nowych technologiach.
Przykładem może być funkcjonujący od 2015 r. Digital News Innovation Fund. W ramach tej inicjatywy Google przekazał dotąd ok. 30 mln zł na wsparcie 33 eksperymentalnych projektów polskich wydawców (m.in. Agory, Fratrii, Gremi Media, Polityki, Polska Press i ZPR Media), mających na celu tworzenie nowych narzędzi i poszukiwanie nowych modeli rozwoju dziennikarstwa w internecie.
Czytaj także: Google będzie płacił polskim mediom za treści. Debiutuje platforma Showcase
Pieniądze dla europejskich wydawców
Teraz Google, podczas Międzynarodowego Festiwalu Dziennikarstwa w Perugii we Włoszech ogłosił rozpoczęcie pierwszej edycji konkursu Innovation Challenge for Europe.
Aby wziąć udział w konkursie, redakcja danego medium powinna mieć siedzibę w Europie oraz zatrudniać mniej niż 50 pełnoetatowych dziennikarzy i dziennikarek. Uczestnicy mogą ubiegać się o dofinansowanie projektów do maksymalnej kwoty 150 tys. euro.
Google zaznacza, że europejska edycja GNI Innovation Challenge bazuje na sukcesach podobnych programów prowadzonych od 2019 r. na całym świecie: w rejonie Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Turcji.
- W ciągu ostatnich trzech lat obserwowaliśmy, jak wydawcy eksperymentują z różnymi tematami i formami: od dziennikarstwa danych i budowania nowych modeli przychodów, po cyfrowe newsroomy stworzone z myślą o informowaniu o zmianach klimatycznych - podkreśla Ludovic Blecher, szef działu innowacji w Google News Initiative. - Inaugurując Innovation Challenge w Europie, liczymy na wiele nowatorskich pomysłów i innowacyjne podejście do wyzwań, jakie stoją przed europejskim ekosystemem informacyjnym.
Jak się zgłosić?
Google News Initiative zaznacza, że poszukuje nowych, świeżych pomysłów i chętnie wesprze projekty, które wymagają zaangażowania czasowego, przestrzeni i odpowiedniego budżetu.
Szczegółowe informacje o państwach, z których można aplikować do udziału w konkursie (na liście jest także Polska), kryteriach i finansowaniu, a także formularze zgłoszeniowe można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.
Czytaj także: Google przeznaczy 300 mln dol. na program wspierający media. Wprowadza szybki sposób zakupu subskrypcji
Wnioski, w języku angielskim, należy składać online za pośrednictwem strony internetowej do 31 maja 2022 r. Zgłaszający się mają za zadanie przygotowanie prezentacji. Spotkanie informacyjne online dla zainteresowanych udziałem w GNI Innovation Challenge for Europe odbędzie 13 kwietnia o godz. 15.00 czasu polskiego. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi w późniejszym terminie w ciągu 2022 r.
Dołącz do dyskusji: Google uruchamia Innovation Challenge for Europe. Do 150 tys. euro dla mediów za innowacje