Agencja Grandesi bez 12 proc. przychodów, zysk w górę
Przychody trzech spółek składających się na działalność agencji reklamowej Grandesi (poprzednio Grandes Kochonos) w ub.r. zmalały o 11,8 proc. do 9,91 mln zł. Natomiast przy spadku kosztów operacyjnych o 15,2 proc. ich łączny zysk netto wzrósł z 1,42 do 1,63 mln zł.
Spółka komandytowa Grandes Kochonos, zdecydowanie największa z trzech firm składających się na agencję, w ub.r. zanotowała spadek przychodów z 7,88 do 6,49 mln zł. Równocześnie jej koszty operacyjne zmalały z 6,07 do 5,15 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 4,93 do 4,2 mln zł, na wynagrodzenia - z 887,6 do 769,7 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 137,9 do 86,2 tys. zł. Firma zatrudniała ośmiu pracowników etatowych.
Agencja nazwę z Grandes Kochonos na Grandesi zmieniła w połowie br., jednocześnie odszedł z niej Jacek Stalewski, a na stanowisku prezesa zastąpił go Jacek Wlazło.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Głównym klientem agencji od wielu lat jest Play. Na początku br. wygrała przetarg na dalszą obsługę operatora, a wiosną przygotowała dla niego kampanię reklamującą pierwszą wspólną ofertę z przejętym UPC Polska. Ze spotów Play zniknęli Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński, pracownika salonu sprzedażowego sieci gra obecnie Damian Kret.
Agencja Grandesi pracuje też m.in. dla sklepów meblowych Komfort (w połowie ub.r. w ich kampanii pojawiła się Agnieszka Chylińska), oranżady Hellena (w ub.r. promowały ją piosenkarki Viki Gabor i Roksana Węgiel oraz influencer Miłosz Mazur) oraz gumy Banku Pocztowego (jego ambasadorem marketingowym jest Adam Małysz) Natomiast z początkiem br. straciła na rzecz agencji przestrzeń obsługę marki piwa Captain Jack.
Zysk operacyjny spółki komandytowej Grandes Kochonos zmalał w ub.r. z 1,84 do 1,34 mln zł, a zysk netto - z 1,83 do 1,28 mln zł.
Po 24,5 proc. udziałów firmy mają Michał Sorówka, Paweł Nowakowski, Jacek Wlazło i Jacek Stalewski, a pozostałe 2 proc. należy do spółki Grandes Kochonos z o.o. Wspólnicy podzielili na razie zysk netto osiągnięty przez firmę od stycznia do kwietnia ub.r. - 732,5 tys. zł trafi do nich jako dywidenda.
W poniższej grafice z wynikami spółki komandytowej Grandes Kochonos bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Przychody spółki Grandes Kochonos z o.o. poszły w górę z 903,3 tys. zł do 1,62 mln zł. Jej koszty operacyjne wzrosły dużo słabiej - z 1,44 do 1,56 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 559,3 do 851,9 tys. zł, za to koszty wynagrodzeń zmalały z 765,5 do 593,9 tys. zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - ze 101,1 do 86,3 tys. zł.
W efekcie firmie udało się wrócić do dodatniej rentowności. Wynik operacyjny poszedł w górę z 466,5 tys. zł straty do 223,6 tys. zł zysku, a wynik netto - z 468,6 tys. zł straty do 221,3 tys. zł zysku.
Udziałowcy spółki (26 proc. walorów ma Michał Sorówka, po 25 proc. Jacek Wlazło i Paweł Nowakowski, a 24 proc. Jacek Stalewski) zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku zostanie częściowo pokryta strata wygenerowana w 2020 roku.
Natomiast spółka Grandes Kochonos Digital zanotowała spadek przychodów z 2,45 do 1,8 mln zł oraz kosztów operacyjnych z 2,36 do 1,65 mln zł (wydatki na usługi obce zmalały z 1,98 do 1,17 mln zł). Jej zysk operacyjny wzrósł z 95,1 do 150,2 tys. zł, a zysk netto - z 55,3 do 126,2 tys. zł.
Na dywidendę przeznaczono 39 tys. zł (jedynym udziałowcem firmy jest spółka komandytowa Grandes Kochonos). 86,7 tys. zł poszło na pokrycie wcześniejszych strat, a 0,5 tys. zł na kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Agencja Grandesi bez 12 proc. przychodów, zysk w górę