SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GroupM: brytyjski rynek reklamy jako jeden z pierwszych wyjdzie z recesji

GroupM prognozuje, że Wielka Brytania będzie jednym z pierwszych rynków, który w 2010 roku wyjdzie z recesji.

Dzięki lepszym od spodziewanych wynikom w ostatnich miesiącach, należąca do holdingu WPP Group agencja medialna szacuje, że w przyszłym roku wydatki na reklamę na Wyspach zwiększą się w porównaniu z rokiem bieżącym o 0,1 proc.

Tymczasem dla większości pozostałych największych rynków naszego kontynentu GroupM przewiduje jednocyfrowy spadek nakładów na reklamę.

Jednocześnie według agencji brytyjski rynek reklamy przed 2012 rokiem nie odnotuje wzrostu na poziomie powyżej 5 proc. Z kolei w roku 2009 ma on zanotować spadek o 11,6 proc.

Biorąc pod uwagę poszczególne media, GroupM prognozuje, że w bieżącym roku wydatki na reklamę w telewizji zmniejszą się o 11,6 proc. (do 2,92 mld funtów), a w przyszłym roku spadną o 0,2 proc. W przypadku reklamy w prasie przewidywane są spadki odpowiednio o 20,4 proc. (do 3,9 mld funtów) i 6,2 proc. (do 3,6 mld funtów). Z kolei sektor reklamy internetowej i mobilnej ma zanotować wzrost o 2,1 proc. (do 3,4 mld funtów) i 7,3 proc. (do 3,7 mld funtów).

Dołącz do dyskusji: GroupM: brytyjski rynek reklamy jako jeden z pierwszych wyjdzie z recesji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl