Grupa Toya idzie na GPW. Debiut w III kw. 2011 roku
Grupa Toya, jedna z czołowych polskich spółek w branży artykułów przemysłowych i jeden z liderów polskiego rynku narzędzi ręcznych i elektronarzędzi, planuje przeprowadzenie oferty publicznej w III kw. 2011 roku, poinformowała spółka w komunikacie.
„Działalność Grupy obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez rozwiniętą sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym: w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej - Rosji, Rumunii, Ukrainie, Litwie, na Węgrzech, w Czechach, Niemczech, na Białorusi, w Słowacji i na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryce Północnej i Ameryki Centralnej i Południowej" – czytamy w komunikacie.
Grupa współpracuje przede wszystkim z producentami z Azji Południowo-Wschodniej, skąd importuje do swoich centrów logistycznych gotowe produkty i sprzedaje je poprzez szeroko rozwiniętą i wysoce efektywną sieć dystrybucji.
W Chinach, dzięki wieloletniej obecności na tym rynku, postrzegana jest jako ważny i wiarygodny partner handlowy oraz posiada silną pozycję konkurencyjną. W 2008 roku spółka rozpoczęła działalność handlową bezpośrednio na rynku chińskim poprzez spółkę Yato China Trading, którą współkontroluje.
Obecnie w asortymencie Grupy znajduje się ponad 6 tysięcy artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi (są to: Yato, Vorel, FLO, Power Up, Stohr, Lund, Fala). Akcjonariuszami Toya są: Jan Szmidt (47,9%) i Tomasz Koprowski (24,9%) – założyciele spółki oraz Romuald Szałagan (18,6%) i Piotr Wojciechowski (8,6%).
Na koniec kwietnia 2011 roku Grupa zatrudniała około 250 osób.
„Perspektywy wzrostu rynku narzędzi ręcznych i elektronarzędzi w najbliższych latach są bardzo obiecujące. Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie przygotowaliśmy strategię rozwoju firmy tak, aby maksymalnie wykorzystać szanse na umacnianie pozycji na tym rynku zarówno w Polsce, jak i w skali międzynarodowej. Postawiliśmy na najbardziej dynamiczne segmenty rynku narzędziowego oraz na własne marki, dzięki którym możemy osiągać bardzo dobre marże. Ponadto mamy wieloletnie, bardzo dobre i sprawdzone relacje na rynku chińskim, gdzie zlecamy produkcję, co daje nam przewagę kosztową, a jednocześnie dostęp do najbardziej wzrostowego rynku na świecie. Dlatego mam nadzieję, że inwestorzy docenią potencjał rozwoju Toya i będą chcieli uczestniczyć w budowie wartości naszej Grupy" - powiedział prezes Toya Grzegorz Pinkosz, cytowany w komunikacie.
Grupa kapitałowa Toya wypracowała w 2010 roku przychody w wysokości ponad 189,1 mln zł wobec blisko 167,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności handlowej w tym okresie wyniósł blisko 21,3 mln zł wobec 12,5 mln zł w 2009 roku.
Dołącz do dyskusji: Grupa Toya idzie na GPW. Debiut w III kw. 2011 roku