Grupa WP i Onet z rekordami w mobile’u, traci Allegro i GG (TOP20)
W lipcu br. na stronach Grupy Wirtualna Polska wykonano rekordowe 499 mln krajowych odsłon mobilnych, a na portalu Onet.pl - 333 mln, natomiast spore spadki w skali miesiąca zanotowały serwisy Allegro i GG. Jeśli chodzi o treści audio i wideo, to liderami są Grupa Onet - RASP oraz Grupa Interia.pl.
499 mln krajowych odsłon mobilnych, które zanotowały w lipcu br. strony Grupy Wirtualna Polska, to o 40,7 mln więcej niż miesiąc wcześniej, co oznacza wzrost o 8,9 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.
To rekordowy wynik osiągnięty przez Grupę WP. W lipcu krajowe odsłony mobilne stanowiły 12,33 proc. jej wszystkich odsłon.
Najwyższy zasięg mobilny zanotowała też Grupa Onet - RASP, na której stronach wykonano w lipcu 384,7 mln krajowych odsłon mobilnych, o 39,5 mln więcej niż w czerwcu (11,4 proc. w górę).
Straciła natomiast Grupa Allegro - GG, której strony zanotowały 140,7 mln krajowych odsłon mobilnych, o 29,7 mln mniej niż miesiąc wcześniej (17,5 proc. w dół).
Kilkuprocentowe wzrosty liczby krajowych odsłon mobilnych osiągnęły natomiast serwisy Grupy Interia.pl (o 12,6 mln odsłon, czyli 10,2 proc.) oraz Grupy Gazeta.pl (o 7,2 mln odsłon, czyli 5,6 proc.).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Wirtualna Polska | 14 864 198 | 499 019 979 | 12,33% |
2 | Grupa Onet - RASP | 15 677 735 | 384 718 211 | 14,61% |
3 | Grupa Allegro - GG | 15 928 498 | 140 716 116 | 3,97% |
4 | Grupa Interia.pl | 12 515 181 | 136 032 336 | 13,99% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 12 768 453 | 135 107 571 | 17,43% |
6 | Grupa Fotka.pl | 1 947 750 | 56 958 864 | 18,81% |
7 | ulub.pl | 1 713 609 | 44 285 443 | 40,03% |
8 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 8 729 756 | 34 603 522 | 14,27% |
9 | Grupa Demotywatory.pl | 4 060 724 | 27 665 716 | 8,38% |
10 | Grupa TVN | 4 931 384 | 24 594 088 | 18,18% |
11 | bezuzyteczna.pl | 2 340 583 | 18 698 178 | 20,08% |
12 | filmweb.pl | 4 377 987 | 17 330 982 | 8,37% |
13 | Grupa Murator - Time | 7 796 299 | 15 298 737 | 17,24% |
14 | Grupa Edipresse.pl | 5 145 216 | 12 536 328 | 18,62% |
15 | photoblog.pl | 888 023 | 12 533 570 | 21,47% |
16 | trojmiasto.pl | 1 414 056 | 11 036 844 | 21,87% |
17 | wiocha.pl | 1 292 917 | 9 606 625 | 11,57% |
18 | Grupa Marquard Media | 893 251 | 9 038 577 | 30,55% |
19 | besty.pl | 953 773 | 8 302 717 | 18,05% |
20 | cda.pl | 4 073 168 | 7 928 862 | 9,34% |
Rekordowe zasięgi w mobile’u osiągnęły też w lipcu portale Onet.pl i WP.pl. Pierwszy zanotował 332,9 mln krajowych odsłon mobilnych, o 35,8 mln więcej niż w czerwcu (12 proc. w górę), a drugi - 288 mln, o 15,1 mln więcej (5,5 proc. w górę).
Procentowo jeszcze większy wzrost (o 18,5 proc.) osiągnęło o2.pl, które miało 55,9 mln krajowych odsłon mobilnych, o 10,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej.
Za to Allegro.pl straciło w skali miesiąca 32,8 mln krajowych odsłon mobilnych (to spadek o 33,3 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 13 921 120 | 332 942 135 | 14,55% |
2 | wp.pl | 11 803 970 | 287 976 756 | 11,14% |
3 | interia.pl | 7 569 454 | 97 239 553 | 15,14% |
4 | o2.pl | 3 596 288 | 66 248 914 | 11,87% |
5 | pudelek.pl | 2 417 958 | 65 819 771 | 30,90% |
6 | allegro.pl | 12 691 960 | 65 790 852 | 3,22% |
7 | gazeta.pl | 10 083 345 | 65 008 959 | 15,74% |
8 | fotka.pl | 679 079 | 54 900 779 | 19,50% |
9 | ulub.pl | 1 713 609 | 44 285 443 | 40,03% |
10 | olx.pl | 7 106 376 | 39 243 814 | 4,44% |
11 | sport.pl | 2 567 314 | 26 166 535 | 28,78% |
12 | otomoto.pl | 4 373 120 | 22 050 327 | 10,46% |
13 | tvn24.pl | 3 620 549 | 21 739 221 | 21,14% |
14 | nocoty.pl | 3 465 829 | 21 539 265 | 12,36% |
15 | bezuzyteczna.pl | 2 340 583 | 18 698 178 | 20,08% |
16 | filmweb.pl | 4 377 987 | 17 330 982 | 8,37% |
17 | plotek.pl | 1 613 965 | 14 942 880 | 21,03% |
18 | fakt.pl | 4 061 261 | 13 659 567 | 11,79% |
19 | demotywatory.pl | 2 753 310 | 13 189 718 | 7,66% |
20 | photoblog.pl | 888 023 | 12 533 570 | 21,47% |
Na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo korzystało w lipcu br. 4,98 mln internautów, o 152,5 tys. mniej niż miesiąc wcześniej (to spadek o 0,9 proc.). Za to serwisy Grupy WP zyskały 416,6 tys. takich użytkowników (1,7 proc. w górę) i miały ich 4,93 mln. Mniejsze wzrosty zanotowały Grupa Gazeta.pl, Grupa Interia.pl oraz Grupa Murator - Time.
W serwisach Grupy Interia.pl odwiedzający korzystali z materiałów audio i wideo na komputerach przez 14,53 mln godzin (o 731,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, co oznacza wzrost o 5,3 proc.). Strony Grupy Murator - Time zanotowały pod tym względem wzrost aż o 1,1 mln godzin (31,3 proc. w górę).
Na stronach Grupy Allegro - GG przeciętny użytkownik treści audio i wideo korzystał z nich przez 17 godzin i 37:37 minuty, a na stronach Grupy Interia.pl - przez 9 godzin i 28:21 minut.
Dołącz do dyskusji: Grupa WP i Onet z rekordami w mobile’u, traci Allegro i GG (TOP20)