Hasło widoczne tylko dla daltonistów reklamuje Coca-Colę (wideo)
W nowej kampanii promującej napój Coca-Cola Life wykorzystano grafikę, w której zostało ukryte hasło. Mogą je jednak odczytać wyłącznie osoby nie rozróżniające kolorów.
Kampania prowadzona jest w Danii w internecie oraz w formie billboardów. Widoczna jest na nim kula złożona z wielu niewielkich, kolorowych kółek. Umieszczone poniżej pytanie „Potrafisz przeczytać słowo w środku?” ma zachęcać widzów do prób odczytania ukrytego hasła.
Większość osób widzących reklamę pomimo wielu prób nie potrafi odczytać umieszczonego w środku kuli hasła „Life”. Grafika została bowiem zaprojektowana w taki sposób, że słowo jest widoczne wyłącznie dla osób, które nie rozróżniają kolorów. Szacuje się, że w Danii daltoniści to ok. 5 proc. populacji mieszkańców tego kraju, jednak twórcy kampanii przekonują, że wywołuje ona duże zaangażowanie także ze strony tych Duńczyków, którzy świat postrzegają w pełnych barwach.
- Nasz pomysł opiera się na tym, by wywołać reakcję wielu kierując przekaz jedynie do niewielkiej grupy - wyjaśnia Brian Orland, partner w odpowiadającej za reklamę w agencji Essencius. - Choć hasło może odczytać tylko niewielki odsetek Duńczyków, to według szacunków kampania dotarła do 17 proc. mieszkańców kraju w wieku od 10 do 60 lat.
Dołącz do dyskusji: Hasło widoczne tylko dla daltonistów reklamuje Coca-Colę (wideo)