SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po fuzji Discovery i WarnerMedia platformy discovery+ i HBO Max zostaną połączone

Gunnar Wiedenfels, dyrektor finansowy Discovery, zapowiedział, że po fuzji firmy z WarnerMedia, która ma zostać sfinalizowana w kwietniu, platformy discovery+ i HBO Max zostaną połączone.

Dyrektor finansowy Discovery na corocznej konferencji Deutsche Bank dotyczącej branży mediów, internetu i telekomunikacji zaznaczył, że Discovery i WarnerMedia po fuzji będą musiały ujednolicić swoje platformy technologiczne, tak żeby móc oferować wspólną usługę streamingową. Nie ujawnił, pod jaką marką będzie działała połączona platforma.

W jej ofercie ma być ponad 200 tys. godzin filmów, seriali i programów telewizyjnych. Dostępne będą zarówno pakiety subskrypcyjne, jak i tańszy pakiet, w ramach którego przy treściach emitowane są reklamy (w ramach discovery+ taki pakiet kosztuje w USA 4,99 dolara miesięcznie).

Według Gunnara Wiedenfelsa oferty obu platform uzupełniają się: na discovery+ są głównie produkcje dokumentalne, które chętniej oglądają kobiety, a na HBO Max - filmy i seriale fabularne z przewagą męskiej widowni.

W Polsce discovery+ na Playerze, HBO Max od niedawna

Uruchomiona jesienią 2020 roku platforma discovery+ na koniec grudnia ub.r. miała globalnie 22 mln subskrybentów, w czwartym kwartale ich liczba wzrosła o 3 mln.

W Polsce nie jest dostępna osobno, natomiast pod koniec 2020 roku pojawiła się jako kolekcja na platformie Player (należącej do grupy TVN, której poprzedniego właściciela Discovery kupiło wiosną 2018 roku).

HBO Max zostało uruchomione wiosną 2020 roku, początkowo działało tylko w USA. W połowie ub.r. platforma pojawiła się na 39 rynkach Ameryki Łacińskiej, a w br. jest wprowadzana na rynki europejskie.

8 marca HBO Max pojawiło się w Polsce, zastępując HBO GO. Miesięczna subskrypcja kosztuje 29,99 zł, w ramach promocji do końca marca można ją kupić za 19,99 zł.

- Pojawienie się HBO Max w miejsce HBO GO oznacza nową platformę z większym wyborem treści, a także korzystną ofertę cenową. HBO ma dużą bazę polskich odbiorców, jesteśmy obecni na tutejszym rynku od lat. Polska ma wielu uzdolnionych twórców, z którymi będziemy współpracować jeszcze intensywniej oferując w przyszłości ciekawe lokalne produkcje - stwierdziła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Christina Sulebakk, general manager w HBO Max w regionie EMEA.

W trzecim kwartale 2021 r. liczba subskrybentów HBO Max i HBO wzrosła o 1,9 mln do poziomu 69,4 mln. Niedawno John Stankey, dyrektor generalny AT&T na konferencji Citi's AppsEconomy poinformował, że na koniec 2021 r. globalna grupa użytkowników zwiększyła się do 73,8 mln. W całym ub.r. HBO Max pozyskało netto 13,1 mln subskrybentów.

Discovery coraz bliżej fuzji z WarnerMedia

Fuzję Discovery z WarnerMedia, należącym obecnie do AT&T, ogłoszono w maju ub.r. W połączonym Discovery i WarnerMedia większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T z 71 proc. walorów. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia. 29 proc. walorów połączonej firmy będzie należeć do obecnych akcjonariuszy Discovery. Każdy inwestor za jeden walor AT&T dostanie dodatkowo ok. 0,24 akcji nowego podmiotu.

W grudniu ub.r. bezwarunkową zgodę na transakcję wyraziła Komisja Europejska, a na początku br. fuzję zaakceptowali akcjonariusze AT&T oraz Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA.

Do finalizacji połączenia WarnerMedia i Discovery niezbędna jest jeszcze zgoda walnego zgromadzania tego drugiego koncernu. Niektórzy z jego akcjonariuszy, m.in. John Malone i rodzina Newhouse, poinformowali już, że popierają transakcję.

Największymi inwestorami w Discovery są Vanguard Group (ma 10,67 proc. akcji), Blackrock (7,99 proc.) i ClearBridge Investments (5,47 proc.).

Warner Bros. Discovery zastąpi Discovery także na nowojorskiej giełdzie, będzie notowane z oznaczeniem WBD. Finalizacja fuzji jest planowana w drugim kwartale br.

Warner Bros. Discovery ma już hasło i logo

W połowie ub.r. zaprezentowano już logo Warner Bros. Discovery i hasło główne firmy: „the stuff that dreams are made of” („rzeczy, z których stworzono sny”).

Prezesem nowego podmiotu będzie David Zaslav. Rada dyrektorów nowej firmy ma składać się z 13 członków, początkowo sześciu zostanie powołanych przez AT&T, a sześciu (w tym David Zaslav) przez Discovery.

- Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia - rozrywka pod jednym dachem - poinformował David Zaslav w maju ub.r., gdy ogłaszano transakcję.

 

Discovery i WarnerMedia razem oszczędzą 3 mld dolarów

Fuzja ma pozwolić osiągać wyższe przepływy pieniężne, które umożliwią szybkie zmniejszenie poziomu zadłużenia - do wartości 3-krotności rocznego zysku EBITDA w ciągu 24 miesięcy (z ok. 5-krotności w momencie fuzji). Potem zadłużenie ma utrzymywać się w przedziale 2,5-3-krotności rocznej EBITDA. WarnerMedia ma zapewniono finansowanie od JP Morgan i spółek zależnych Goldman Sachs.

W prezentacji z maja ub.r. podano, że jeśli fuzja zostanie sfinalizowana w połowie przyszłego roku, w 2023 roku nowy podmiot ma osiągnąć 52 mld dolarów wpływów, z czego ponad 15 mld dolarów od subskrybentów cyfrowych. W ub.r. Discovery i WarnerMedia łącznie miały 39 mld dolarów przychodów.

Skorygowany zysk EBITDA połączonych firm w 2023 roku ma sięgnąć 14 mld dolarów, wobec 12 mld dolarów ich łącznej skorygowanej EBITDA w ub.r. Synergie kosztowe są prognozowane na ponad 3 mld dolarów.

Nowy koncern w ponad 220 krajach

Koncern powstały w efekcie fuzji będzie obecny w ponad 220 krajach i 50 obszarach językowych. Jego biblioteka wideo będzie liczyć ponad 200 tys. godzin.

- Nowa firma będzie mogła rywalizować na całym świecie w szybko rosnącym sektorze usług bezpośrednio do konsumentów - zapewniając frapujące treści subskrybentom w ramach całej swojej oferty, obejmującej HBO Max i niedawno uruchomione discovery+ - zapowiedziano w komunikacie w maja br.. Zwrócono uwagę, że oferta WarnerMedia obejmuje głównie produkcje fabularne, natomiast Discovery tworzy wiele treści niefabularnych.

- Nowa firma będzie mogła inwestować w więcej oryginalnych treści na platformy streamingowe, zwiększyć możliwości programowe swoich globalnych płatnych stacji linearnych oraz kanałów nadawanych na poszczególnych rynkach oraz oferować więcej innowacyjnych doświadczeń wideo - wyliczono.

- Umowa łączy dwóch liderów rozrywki z komplementarnymi atutami w zakresie treści i pozycjonuje nową firmę jako jedną z czołowych globalnych platform streamingowych. Wesprze fantastyczny wzrost i międzynarodową ekspansję HBO Max oraz globalną obecność Discovery oraz pozwoli osiągnąć wydajność umożliwiającą tworzenie więcej wspaniałych treści, żeby dawać konsumentom to, czego chcą - podkreślił John Stankey w maju ub.r.

Zaznaczył, że AT&T skupi się na rynku telekomunikacyjnym, natomiast akcjonariusze telekomu dodatkowo będą mieć akcje nowego podmiotu.

WarnerMedia kupiony za 85 mld dolarów

Do WarnerMedia należą przede wszystkim nadawcy telewizyjni CNN, HBO i Cartoon Network, a także wytwórnia filmowa Warner Bros. W połowie 2018 roku firma, wówczas działająca pod nazwą Time Warner została przejęta przez operatora telekomunikacyjnego AT&T za ok. 85 mld dolarów, z czego 42,5 mld dolarów w gotówce.

Transakcję zapowiedziano jesienią 2016 roku, po czym prawie dwa lata zabrało uzyskanie zgody sądu federalnego na jej realizację. Negatywnie wypowiadał się o niej Donald Trump, już w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi w 2016 roku zapowiedział, że ją zablokuje.

Obecnie AT&T skupia się na rynku telekomunikacyjnym, zbiera środki na zakup częstotliwości do rozwoju sieci 5G. Niedawno koncern wziął kredyt 14 mld dolarów kredytu, a w lutym br. sprzedał funduszowi TPG Capital jedną trzecią udziałów platformy telewizyjnej DirecTV za 16,25 mld dolarów. W 2015 roku kupił ją za 68 mld dolarów.

Discovery kupiło Eurosport i Scrippsa z TVN

Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interacitve, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę w swoich akcjach.

W drugim kwartale 2021 r. Discovery osiągnął wzrost przychodów o 21 proc. do 3,06 mld dolarów oraz zysku netto z 271 do 672 mln dolarów.

Dołącz do dyskusji: Po fuzji Discovery i WarnerMedia platformy discovery+ i HBO Max zostaną połączone

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tony
Świetne są te amerykańskie cięcia wydatków po fuzjach, halo Wiertnicza?!
0 0
odpowiedź
User
Mateusz
Czyli ludzie mają płacić i oglądać reklamy ? xD A czym ta nowa telewizja się różni ? To po prostu przejęcie klientów tradycyjnej telewizji w formie streamingu - nie przez lokalne sieci kablowe, satelitarne, a płacimy bez pośredników do USA czy innego miejsca, a raczej rajów podatkowych.
0 0
odpowiedź
User
ciekawy
co z Playerem?
0 0
odpowiedź