Friz i prezydencki "Ostry cień mgły" polskimi hitami 2020 na YouTube
YouTube zaprezentował listę najpopularniejszych filmów i teledysków oglądanych przez polską widownię w migającym 2020 roku. Największymi hitami okazały się "Przejmujemy jutuby" Ekipy Karola "Friza" Wiśniewskiego oraz #Hot16Challenge2 w wykonaniu Andrzeja Dudy. Muzycznie największą popularnością cieszył się Szpaku z "#Hot16Challenge2" i sanah z klipem "Melodia".
Trendem roku na polskim YouTube stało się wyzwanie "#Hot16Challenge i #Hot16Challenge2. Celem muzycznego wyzwania, zainicjowanego przez rapera Karola „Solara” Poziemskiego, była zbiórka funduszy na rzecz personelu medycznego i walki z koronawirusem. W inicjatywie wzięli udział nie tylko muzycy, ale również aktorzy, ludzie mediów, sportu czy polityki - na czele z prezydentem Andrzejem Dudą.
Friz i Andrzej Duda podbili YouTube w 2020
"Ostry cień mgły" z prezydenckiego #Hot16Challenge zajmuje drugie miejsce na liście najpopularniejszych filmów na polskim YouTube w 2020 roku. Na listę najpopularniejszych wideo trafiła “szesnastka” Marcysi Ryskalskiej, WERSOW, MURCIX.
"Szesnastka" Szpaka otwiera zestawienie najpopularniejszych teledysków na polskim YouTube. Jego #Hot16Challenge2 wyprzedziło sanah, ReTo DzikaKorea, DoktorSWAG i Taco Hemingwaya.
Listę najpopularniejszych filmów na YouTube w Polsce w tym roku otwiera Karol "Friz" Wiśniewski z kawałkiem "Przejmujemy jutuby" od Ekipy.
W pierwszej dziesiątce nie zabrakło miejsca także dla kontynuacji "Tylko nie mów nikomu" braci Sekielskich. Dokument "Zabawa w chowanego", odsłaniający kulisy systemowego ukrywania pedofilii duchownych w Polsce, zajął w zestawieniu szóste miejsce. Do pierwszej dziesiątki weszły także m.in. film Reżysera Życia o depresji nastolatków i stand-upy Łukasza Lodkowskiego i Rafała Paczesia.
Lista rankingowa powstała na podstawie liczby wyświetleń danego materiału w Polsce, od 1 stycznia do 15 listopada 2020 r. (stąd materiały z wyższą liczbą wyświetleń mogą być sklasyfikowane niżej niż wskazuje na to ich aktualna liczba wyświetleń, w nawiasach podaliśmy stan na 15.12.2020r.)
TOP 10 video na YouTube w Polsce w 2020 r.:
1. Karol Friz Wiśniewski - EKIPA x WIP BROS - PRZEJMUJEMY JUTUBY (Official Music Video) (57,8 mln wyświetleń)
2. W Pałacu Prezydenckim - Andrzej Duda #Hot16Challenge2 (12,4 mln wyświetleń)
3. Marcysia Ryskala - ARCYSIA #Hot16challenge2 (13 mln wyświetleń)
4. WERSOW - WERSOW #Hot16Challenge2 (12,2 mln wyświetleń)
5. MURCIX - MURCIX #hot16challenge2 (8,9 mln wyświetleń)
6. SEKIELSKI - ZABAWA W CHOWANEGO (2020) - cały film braci Sekielskich (7,7 mln wyświetleń)
7. Reżyser Życia - ZNIKAJĄCE DZIECI, NASTOLETNIA DEPRESJA (8,5 mln wyświetleń)
8. Łukasz Lotek Lodkowski - Łukasz Lotek Lodkowski - "BAŁAGAN NA STRYCHU" (7 mln wyświetleń)
9. Karol Friz Wiśniewski - TO KONIEC... (FINAL ODC. 12) (5,3 mln wyświetleń)
10. Rafał Pacześ - Rafał Pacześ - "BANG 2" (2020) (7,6 mln wyświetleń)
TOP 10 teledysków na YouTube w Polsce w 2020 r.:
1. GUGU - Szpaku #Hot16Challenge2 (53 mln wyświetleń)
2. sanahVEVO - sanah - Melodia (Official Video) (39,9 mln wyświetleń)
3. ReTo DzikaKorea - ReTo - Billy Kid (prod. Kubi Producent) (32,8 mln wyświetleń)
4. DoktorSWAG - Dr. SWAG - ZERUJEMY 07 (31,4 mln wyświetleń)
5. Taco Hemingway - Taco Hemingway - POLSKIE TANGO (prod. Lanek) (30,3 mln wyświetleń)
6. Disco Polo Lajf - Vivat - Oddam Ci wszystko (Oficjalny Teledysk) Disco Polo 2020 (32,8 mln wyświetleń)
7. Malik Montana - temat - Niedostępny (prod. by Olek) (22,8 mln wyświetleń)
8. Masno - Masno – GANG (Official Music Video) (22,9 mln wyświetleń)
9. Young Igi - YOUNG IGI #HOT16CHALLENGE2 (21,6 mln wyświetleń)
10. QueQuality - Quebonafide - SZUBIENICAPESTYCYDYBROŃ (21,5 mln wyświetleń)
- W 2020 kreatywność polskich twórców na YouTube sięgała zenitu - rapowali nie tylko muzycy, ale nawet całe zespoły teatralne. Domy aktorów stały się scenami i planami filmowymi, po to, aby utrzymać kontakt z fanami i publicznością - komentuje Małgorzata Krasowska, country manager YouTube Polska. - . Cieszy również duża aktywność twórców edukacyjnych na YouTube - nieocenionych w czasach nauki zdalnej i w momencie, kiedy poszukujemy wiarygodnych i rzetelnych informacji. Z pewnością jest dla kogo tworzyć: od czerwca zaobserwowaliśmy wzrost oglądalności materiałów związanych np. z matematyką aż o 300%. Zauważyliśmy także popularność materiałów, które pomagają nam zdobyć konkretne umiejętności - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Friz i prezydencki "Ostry cień mgły" polskimi hitami 2020 na YouTube