“Hotel 52”: mniej widzów, 21 mln zł z reklam
Druga seria “Hotelu 52” miała niższą oglądalność niż nadawana wiosną pierwsza seria, ale poprawiła wyniki swojego pasma emisji w stosunku do ub.r. Wpływy reklamowe z drugiego sezonu wyniosły 20,8 mln zł, czyli o 5 mln zł więcej niż przy pierwszym.
Średnia oglądalność drugiej odsłony “Hotelu 52”, emitowanej w czwartki o 21.00, wyniosła 2,71 mln widzów, a udział stacji w grupie 4+ wyniósł 18,27 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Dało to Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym za TVP 1, która emitowała w tym czasie “Ojca Mateusza” oraz “Sprawę dla reportera” i miała 22,81 proc. udziału. Słabiej od Polsatu wypadły: TVN (“W11”, filmy fabularne; 15,49 proc.) oraz TVP 2 (gł. “Dr. House”, “Tancerze”; 13,90 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 podczas emisji serialu udział stacji z Ostrobramskiej był wyższy i ukształtował się na poziomie 20,08 proc. Tutaj Polsat zajmował pierwszą pozycję, druga była Dwójka, a trzecia – Jedynka.
Drugi sezon “Hotelu 52” miał mniejszą widownię i udziały niż pokazywany wiosną br. pierwszy sezon, który śledziło przeciętnie 3,08 mln osób, a jego udziały wynosiły odpowiednio 20,79 proc. i 22,55 proc. Serial poprawił jednak wyniki czwartkowego pasma względem analogicznego okresu ub.r., gdy stacja gromadziła jedynie 2,15 mln widzów i notowała 15,01 i 18,66 proc. udziału.
Wpływy reklamowe z 13 odcinków drugiej serii wyniosły 20,8 mln zł. Dla porównania pierwszy sezon zarobił 16 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że “Hotel 52” śledziły najchętniej kobiety, widzowie po 30. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
Telewizja Polsat jest zadowolona z wyników serialu i szykuje się do nakręcenia trzeciego sezonu. Zdjęcia do niego ruszają na początku grudnia br., a emisja planowana jest wiosną 2011 roku. Za produkcję wykonawczą “Hotelu 52” odpowiada Akson Studio.
Widownia “Hotelu 52” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
02-09-2010 | 2 501 660 | 17,53% | 18,92% |
09-09-2010 | 2 554 773 | 17,59% | 19,59% |
16-09-2010 | 2 465 289 | 17,41% | 19,12% |
23-09-2010 | 3 015 612 | 20,82% | 23,28% |
30-09-2010 | 2 551 219 | 16,84% | 18,28% |
07-10-2010 | 2 761 521 | 19,11% | 20,28% |
14-10-2010 | 2 799 924 | 18,83% | 20,20% |
21-10-2010 | 2 608 783 | 16,93% | 18,43% |
28-10-2010 | 2 910 723 | 19,45% | 21,25% |
04-11-2010 | 2 734 299 | 18,44% | 20,82% |
11-11-2010 | 2 778 166 | 17,67% | 18,73% |
18-11-2010 | 2 792 819 | 18,56% | 21,09% |
25-11-2010 | 2 800 997 | 18,49% | 21,15% |
Średnia | 2 713 602 | 18,27% | 20,08% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 | 3 378 996 | 22,81% | 16,04% |
Polsat – Hotel 52 | 2 713 602 | 18,27% | 20,08% |
TVN | 2 295 540 | 15,49% | 15,74% |
TVP 2 | 2 059 174 | 13,90% | 18,36% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 35,24% | 73 |
Kobiety | 64,76% | 125 | |
Wiek | 4-9 | 2,03% | 34 |
10-15 | 5,05% | 72 | |
16 - 19 | 3,30% | 57 | |
20 - 24 | 5,20% | 63 | |
25 - 29 | 7,69% | 87 | |
30 - 34 | 8,71% | 107 | |
35 - 39 | 8,91% | 126 | |
40 - 44 | 6,82% | 106 | |
45 - 49 | 9,47% | 133 | |
50 - 54 | 11,73% | 142 | |
55 - 59 | 10,22% | 135 | |
60+ | 20,87% | 107 | |
Wlk. miasta | Wieś | 38,74% | 99 |
< 50 tys. | 24,16% | 100 | |
50-100 tys. | 8,40% | 98 | |
100-200 tys. | 9,18% | 115 | |
> 200 tys. | 19,52% | 96 | |
Zawód | Top management | 8,82% | 114 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,68% | 115 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,38% | 106 | |
Emeryci | 29,44% | 118 | |
Inni | 23,69% | 73 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,39% | 103 |
Średnie | 32,38% | 109 | |
Wyższe | 13,14% | 115 | |
Inne | 7,08% | 55 |
Dołącz do dyskusji: “Hotel 52”: mniej widzów, 21 mln zł z reklam