IAC inwestuje w Chinach
Medialny potentat Barry Diller zapowiedział, że jego internetowykoncern IAC/InterActiveCorp zainwestuje 100 milionów dolarów wrozszerzenie działalności na rynku chińskim.
Inwestycja ma m.in. polegać na stworzeniu nowych serwisów zprzeznaczeniem dla lokalnych użytkowników - informuje serwis iMediaConnection.
W ciągu najbliższych dwóch lat IAC zamierza również na chińskirynek wprowadzić swoją wyszukiwarkę internetową Ask.com.
Diller powiedział na spotkaniu z dziennikarzami, że chce uniknąćlosu innych internetowych firm, które nie radzą sobie w Chinach,przez to, że wprowadzają tam oferty zaprojektowane na amerykański iinne zagraniczne rynki. Aby to zrobić, IAC zamierza skupić się natworzeniu lub kupowaniu serwisów skierowanych bezpośrednio dochińskich internautów.
Prezes IAC zapowiedział również, że wyszukiwarka Ask.comzostanie wprowadzona do Chin najprawdopodobniej we współpracy zlokalną gazetą lub telewizją, co pozwoliłoby na zbudowanieświadomości marki wśród konsumentów.
Chiński rynek wyszukiwarek internetowych obecnie zdominowanyjest przez Baidu.com, która według ostatnich danych firmy badawczejAnalysys International ma 60,7 procenta udziałów i zdecydowaniewyprzedza Google (23,7 procenta).
źródło: iMedia Connection
Dołącz do dyskusji: IAC inwestuje w Chinach