SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IHS Screen Digest: Zynga liderem rynku gier społecznościowych

Dzięki sukcesowi gier FarmVille i CityVille na Facebooku, firma Zynga powiększyła w ubiegłym roku swoją przewagę nad konkurencją na rynku gier społecznościowych.

Z danych firmy badawczej IHS Screen Digest wynika, że wydatki konsumentów na gry społecznościowe Zyngi oraz wpływy firmy z tytułu działań lead generation i reklamy sięgnęły w 2010 roku łącznie 544 milionów dolarów.

Dało to Zyndze 39,1 proc. udziału w globalnym rynku. To o 4,2 pkt. proc. w porównaniu z rokiem 2009 i jednocześnie najwyższy wzrost spośród czołowej piątki operatorów gier społecznościowych.

Na drugim miejscu znalazł się Playfish, należący do Electronic Arts, którego rynkowy udział co prawda zmniejszył się o 3,8 pkt. proc., ale wydatki konsumentów na jego gry wzrosły o 42 proc.

Z kolei trzeci Playdom, którego właścicielem jest Disney, zanotował wzrost udziału w rynku o 0,6 pkt. proc. Pierwszą piątkę uzupełnili Crowdstar i RockYou.

W latach 2009 - 2010 wartość całego globalnego rynku gier społecznościowych zwiększyła się o 116,4 proc., z 636 milionów dolarów do 1,4 miliarda dolarów. IHS Screen Digest prognozuje, że do roku 2015 wartość rynku będzie rosła rocznie średnio o 15 proc.

Dołącz do dyskusji: IHS Screen Digest: Zynga liderem rynku gier społecznościowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl