SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Skoki narciarskie hitem igrzysk. 41 mln zł z reklam (raport)

Relacje z ZIO w Pjongczangu w TVP1 śledziło średnio 622 tys. widzów, w TVP2 - 292 tys., w TVP Sport - 15 tys., w Eurosporcie 1 - 97 tys., a w Eurosporcie 2 - 29 tys. Sumaryczne wpływy reklamowe we wszystkich stacjach wyniosły 41,01 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP1. Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 622 tys. osób, w grupie 16-49 - 176 tys., a w 16-59 - 290 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,93 proc., 10,08 proc. i 11,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wszystkie relacje związane z igrzyskami na antenie Dwójki śledziło odpowiednio 292 tys., 88 tys. i 16-59 - 142 tys. osób. Udziały tych transmisji wyniosły odpowiednio 6,12 proc., 5,10 proc. i 5,51 proc.

Audycje związane igrzyskami olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 15 tys. widzów (0,17 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 2 tys. osób (0,08 proc. udziału), a w 16-59 - 4 tys. osób (0,08 proc. udziału).

ZIO w Pjongczangu szeroko były relacjonowane w kanałach Eurosportu. W Eurosport 1 śledziło je odpowiednio 97 tys., 21 tys. i 38 tys. widzów, a w Eurosporcie 2 - 29 tys., 10 tys. i 15 tys. Zawody pokazywały również trzy dodatkowe kanały Eurosportu uruchomione specjalnie na czas igrzysk, ale nie były one objęte badaniem Nielsen Audience Measurement.

Dla porównania, transmisje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku do Jedynki przyciągały 2,50 mln widzów, do Dwójki - 1,54 mln, do TVP Info - 482 tys., a do TVP Sport - 101 tys.

Wśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 9 do 25 lutego 2018 roku zarówno w Telewizji Polskiej jak i w Eurosporcie zgromadziły transmisje związane ze skokami narciarskimi.

Wpływy reklamowe TVP i Eurosportu z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie 41,01 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 24,62 mln zł, Dwójka - 9,91 mln zł, Eurosport 1 - 3,79 mln, a Eurosport 2 - 2,69 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 8,44 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (2,44 mln zł) i Orlen (2,02 mln zł).

Przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 25,26 mln (71,21) Polaków.

Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie hitem igrzysk. 41 mln zł z reklam (raport)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Świętokrzyski
Jest jakaś szansa zobaczyć zestawienie top 20 transmisji olimpijskich? Jestem strasznie ciekawy jaka oglądalność miał u nas finał hokeja. Pozdrawiam
0 0
odpowiedź
User
Lojza
Aflofarmu to chyba już pół Polski nienawidzi...
0 0
odpowiedź
User
Marek
Fatalne wyniki Igrzysk. Mimo złej pory emisji chyba nikt nie spodziewał się tak złych wyników. Spadki w stosunku do Soczi są ogromne.
0 0
odpowiedź