Infor Biznes: wbrew kampanii Fundacji Pomyśl o Przyszłości „Dziennik Gazeta Prawna” jest polską marką
Fundacja Pomyśl o Przyszłości w ramach kampanii „Kupuj świadomie” zaliczyła „Dziennik Gazetę Prawną” do zagranicznych marek medialnych, mimo że większościowym udziałowcem wydającego „DGP” Infor Biznes jest polska firma Infor PL. - Będziemy się zwracać do Fundacji, aby nie używała w swoich zestawieniach marki „Dziennika Gazety Prawnej” jako medium zagranicznego - zapowiada Infor Biznes.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) do zagranicznych marek medialnych został zaliczony w obszernym zestawieniu zawartym w materiale promocyjnym Fundacji Pomyśl o Przyszłości, który opublikowano w czwartkowej „Rzeczpospolitej”. Zwrócił na to uwagę na Twitterze Marcin Hadaj, szef działu Ekonomia i Społeczeństwo w „DGP”.
Tymczasem większościowym udziałowcem Infor Biznes jest polska spółka Infor PL należąca do Ryszarda Pieńkowskiego. Pozostałe udziały ma natomiast polski oddział szwajcarsko-niemieckiego holdingu Ringier Axel Springer.
Wg Rz DGP jest marka zagraniczną. Boki zrywać. 51 proc. ma R. Pieńkowski. POLAK @tzolciak @mtejchman @BGoduslawski pic.twitter.com/YK3yZ6ejrP
— Marcin Hadaj (@MarcinHadaj) 20 lipca 2017
Infor Biznes zapowiada, że będzie w tej sprawie interweniował u Fundacji Pomyśl o Przyszłości. - Zarząd Infor Biznes nie zgadza się z metodologią przyjętą przez Fundację Pomyśl o Przyszłości. Będziemy się zwracać do Fundacji, aby nie używała w swoich zestawieniach marki „Dziennika Gazety Prawnej” jako medium zagranicznego - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Mirosława Piotrowska, PR manager w firmie.
Co ciekawe, w materiale Fundacji Pomyśl o Przyszłości jako zagraniczną markę wymieniono też „Chip”. Tymczasem w kwietniu br. polski oddział wydawnictwa Burda Media zrezygnował z dalszego wydawania tego pisma, a licencję na prowadzenie serwisu internetowego pod tą marką przejęła firma założona przez dziennikarzy magazynu. Witryna w nowej odsłonie wystartowała ponad tydzień temu.
Marcin Szułdrzyński, wicenaczelny „Rzeczpospolitej”, zwrócił uwagę, że redakcja dziennika nie ma wpływu na treść publikowanych w nim materiałów promocyjnych. - Czy jak kolega ogląda w TVN reklamę proszków na ból głowy to mówi, że według TVN tylko Ibuprom zwalcza migrenę? - zapytał na Twitterze Marcina Hadaja. - Ibuprom zwalcza migrenę, a Wy publik nieprawdę. Nie rozgrzeszajcie się, że to reklama. Sprawdźcie tez czy Link4 to również obcy kapitał ;) - odpowiedział Hadaj, zwracając uwagę, że w tabelce Fundacji Pomyśl o Przyszłości Link4 sklasyfikowano jako markę zagraniczną, podczas gdy firmę kilka lat temu kupiła Grupa PZU.
Inni komentujący dodali, że w zestawieniu jako polskie wymieniono parę marek medialnych, które należą do firm zarejestrowanych za granicą lub mających tam udziałowców. Celem przenoszenia spółek za granicę najczęściej jest optymalizacja podatkowa.
Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Gazety Prawnej” wynosiła 39 380 egz.
Dołącz do dyskusji: Infor Biznes: wbrew kampanii Fundacji Pomyśl o Przyszłości „Dziennik Gazeta Prawna” jest polską marką
„Lista polskich marek” jest jedną z zaangażowanych społecznie kampanii Fundacji Pomyśl
o Przyszłości, której celem jest budowanie świadomości obywateli w obszarze wpływu decyzji zakupowych na rozwój gospodarczy naszego kraju. Działanie jest wynikiem konsekwentnego realizowania misji Fundacji, która najpełniej została wyrażona w raporcie „Dlaczego w bogatych krajach Europy Zachodniej zarabia się 4 razy więcej niż u Nas? Jaki ja mam na to wpływ?”: http://www.pomysloprzyszlosci.org/raport/. Zależy nam na tym, aby każdy obywatel znał mechanizmy gospodarki wolnorynkowej i potrafił racjonalnie zdiagnozować sytuację gospodarczą Polski. Jednocześnie w kontekście „Listy polskich marek” zachęcamy do zapoznania się z filmem Fundacji „Po co nam Polakom polskie firmy? Korzyści z globalnego rynku”: http://www.pomysloprzyszlosci.org/filmy-edukacyjne/rynek-globalny1/, który przedstawia korzyści dla polskiej gospodarki wynikające ze zlokalizowania w naszym kraju siedzib polskich firm.
Jak chodzi opublikowanie nazwy „Dziennika Gazety Prawnej” pod szyldem marek zagranicznych bardzo przepraszamy Państwa za zaistniałą sytuację. Pragniemy sprostować, że zgodne z ostatnią aktualizacją KRS właścicielem Spółki Infor Biznes są: w 51% - Infor PL spółka akcyjna, której właścicielem jest w całości polski biznesmen Ryszard Pieńkowski, a w 49% - Ringier Axel Springer Inwestycje sp. z o.o. (którego właścicielem jest Ringier Axel Springer sp. z o.o., którego właścicielem jest niemiecka spółka Ringier Axel Springer Media AG). Wydawca „Dziennika Gazeta Prawna” jest w 100 % oparty na polskim kapitale.
Dane dotyczące marki „Chip”, na podstawie których została opracowana niniejsza lista zostały pozyskane z dokumentów KRS (podobna metodologia dotyczyła także innych firm). Proces ich analizy zakończył się 28 lutego br. Dlatego jeśli po tym terminie dane zmieniły się, dopuszczalne jest prawdopodobieństwo błędu.
Informacja ta zostanie sprostowana przy kolejnej aktualizacji „Listy polskich marek” w dbałości o jej rzetelny przekaz, oddający wartość polskiej gospodarki.
Bożena Damasiewicz, Prezes Fundacji Pomyśl o Przyszłości.
„Lista polskich marek” jest jedną z zaangażowanych społecznie kampanii Fundacji Pomyśl o Przyszłości, której celem jest budowanie świadomości obywateli w obszarze wpływu decyzji zakupowych na rozwój gospodarczy naszego kraju. Działanie jest wynikiem konsekwentnego realizowania misji Fundacji, która najpełniej została wyrażona w raporcie „Dlaczego w bogatych krajach Europy Zachodniej zarabia się 4 razy więcej niż u Nas? Jaki ja mam na to wpływ?”: http://www.pomysloprzyszlosci.org/raport/. Zależy nam na tym, aby każdy obywatel znał mechanizmy gospodarki wolnorynkowej i potrafił racjonalnie zdiagnozować sytuację gospodarczą Polski. Jednocześnie w kontekście „Listy polskich marek” zachęcamy do zapoznania się z filmem Fundacji „Po co nam Polakom polskie firmy? Korzyści z globalnego rynku”: http://www.pomysloprzyszlosci.org/filmy-edukacyjne/rynek-globalny1/, który przedstawia korzyści dla polskiej gospodarki wynikające ze zlokalizowania w naszym kraju siedzib polskich firm.
Jak chodzi o opublikowanie nazwy „Dziennika Gazety Prawnej” pod szyldem marek zagranicznych bardzo przepraszamy Państwa za zaistniałą sytuację. Pragniemy sprostować, że zgodne z ostatnią aktualizacją KRS właścicielem Spółki Infor Biznes są: w 51% - Infor PL spółka akcyjna, której właścicielem jest w całości polski biznesmen Ryszard Pieńkowski, a w 49% - Ringier Axel Springer Inwestycje sp. z o.o. (którego właścicielem jest Ringier Axel Springer sp. z o.o., którego właścicielem jest niemiecka spółka Ringier Axel Springer Media AG). Wydawca „Dziennika Gazeta Prawna” jest w 100 % oparty na polskim kapitale.
Dane dotyczące marki „Chip”, na podstawie których została opracowana niniejsza lista zostały pozyskane z dokumentów KRS (podobna metodologia dotyczyła także innych firm). Proces ich analizy zakończył się 28 lutego br. Dlatego jeśli po tym terminie dane zmieniły się, dopuszczalne jest prawdopodobieństwo błędu.
Informacja ta zostanie sprostowana przy kolejnej aktualizacji „Listy polskich marek” w dbałości o jej rzetelny przekaz, oddający wartość polskiej gospodarki.
Bożena Damasiewicz, Prezes Fundacji Pomyśl o Przyszłości