ING Bank Śląski w kampanii o zapominaniu kupionych subskrypcji
Prawie połowa Polaków korzysta aktualnie z jakiegoś rodzaju subskrypcji – pokazało badanie wykonane na zlecenie ING Banku Śląskiego. Jednocześnie niemal 40 proc. badanych przyznało, że zdarzyło im się opłacić subskrypcję usługi, z której nie korzystali. ING przygotowało na ten temat kampanię.
Jak wynika z badania ING Banku Śląskiego, zdecydowanie najbardziej rozpowszechnione są subskrypcje na treści wideo, muzykę, gry, książki i audiobooki. Popularne są również subskrypcje na usługi e-commerce oraz narzędzia IT (oprogramowanie lub rozwiązanie chmurowe). Już 5 proc. respondentów zadeklarowało, że subskrybuje narzędzia AI.
Zobacz: Netflix i Prime Video mają najbardziej lojalnych subskrybentów
Płacimy za subskrypcje, z których nie korzystamy
Aż 38 proc. badanych przyznało, że co najmniej raz zdarzyło im się, że opłacili subskrypcję, z której nie korzystali. Najczęściej zdarza się to najmłodszym respondentom, co zadeklarowało aż 48 proc. osób w wieku 18-24 lat.
Zapytani o to, czy są zainteresowani możliwością czasowego zablokowania opłat za subskrypcje, respondenci wskazali, że jak najbardziej. Byłoby to dla nich przydatne przede wszystkim wtedy, kiedy wcale lub tymczasowo nie będą chcieli korzystać z konkretnej subskrypcji (ale nie wykluczają tego, że po pewnym czasie do niej wrócą) lub kiedy będą poszukiwać w danym okresie oszczędności.
– Badania wskazują, że subskrypcje seriali, muzyki lub platform gamingowych stanowią stały element naszych miesięcznych wydatków. Korzysta z nich już blisko połowa Polaków, ale aż 38 proc. zdarzyło się opłacać usługi, których nie używają – powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Bank startuje z kampanią reklamową promującą narzędzie w swojej aplikacji, pozwalające na zablokowanie płatności za subskrypcje, z których nie korzystamy.
- To kolejne rozwiązanie w ramach kampanii „ING. Twój asystent", które pomaga mieć większą kontrolę nad codziennymi finansami – komentuje Barbara Pasterczyk.
Funkcję blokowania płatności za subskrypcje Bank promuje w ramach kampanii „ING. Twój asystent. Przypomni, podpowie, poinformuje". Funkcjonalność dostępna w aplikacji Moje ING jest również promowana w różnorodnych kanałach komunikacji: telewizji, internecie, a także na wiatach przystanków autobusowych, na siłowniach, uczelniach czy w kinach.
Agencja odpowiedzialna za kreację: Brain, za digital - GONG. Media zaplanował i zakupił Mullen Lowe Media Hub. Działania public relations prowadzi Hill+Knowlton Strategies.
Dołącz do dyskusji: ING Bank Śląski w kampanii o zapominaniu kupionych subskrypcji