Intel - kłopoty z niepoprawną reklamą
Mimo iż reklama nie musi być rozumiana jako rasistowska, niestetymoże. Intel ma kłopoty związane z nową reklamą wielordzeniowychprocesorów Core 2 Duo, która ma prezentować zalety wykorzystaniawielordzeniowych procesorów w zwiększaniu wydajności pracowników.
Prezentuje ona białego człowieka w ubraniu pasującym jak ulał dobiura, otoczonego przez sześciu czarnoskórych sprinterów wsportowych ubraniach, ustawionych niczym w blokach zaraz przedrozpoczęciem biegu.
Mimo że reklama została wycofana przez firmę jeszcze przedpublikacją w Ameryce Północnej, trafiła do katalogu Della. Intelprzyznał, że była błędem.
O ile reklama nie musi być rozumiana jako materiał o charakterzerasistowskim, to u odbiorców wyczulonych na tym punkcie z pewnościąmoże wzbudzić takie skojarzenia. Jakie skojarzenia budzi u Was,możecie sprawdzić oglądając ją poniżej.
Już w czerwcu reklama doczekała się pierwszych "batów" ze stronyodbiorców w Europie. Intel pracował nad reklamą wraz z firmą McCannErickson.
Źródło: EETimes.com - pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Intel - kłopoty z niepoprawną reklamą