Interia na drugim miejscu
Portal Interia.pl zajmuje drugie miejsce wśród najbardziej popularnych polskich portali. Twierdzi tak 74 procent osób badanych przez Ipsos-Demoskop. Z sondażu wynika, że w ciągu dwóch lat znajomość Internetu wśród Polaków wzrosła dwukrotnie.
W roku 1996 wiedziało czym jest Internet 39 procent Polaków. Dwa lata później na pytanie "Czy wie Pan(i), co to jest Internet" twierdząco odpowiedziało 64 procent osób.
Jedna czwarta Polaków korzysta z internetu. Większość osób łączy się z Internetem co najmniej raz w tygodniu, najczęściej we własnym domu. Internauci przeglądają najczęściej strony internetowe (90 procent), korzystają z poczty elektronicznej (60 procent) i prowadzą rozmowy na czatach (46 procent).
Wśród osób, które łączą się z internetem większość (62%) robi to co najmniej raz w tygodniu. 17 procent internautów łączy się z siecią kilka razy w miesiącu, zaś jedna piąta - raz w miesiącu lub rzadziej.
Z Internetem najczęściej łączą się osoby młode (15-19 lat), posiadający wyższe wykształcenie, mieszkańcy dużych miast oraz przedstawiciele inteligencji. Wśród pracujących zawodowo z Internetem łączy się chociażby od czasu do czasu 30 procent osób, wśród pracowników umysłowych - 47 procent, a wśród właścicieli firm - 39 procent.
Internauci najczęściej korzystają z Internetu we własnym domu. Jedna czwarta osób, które chociażby od czasu do czasu łączą się z Internetem robi to w pracy. Z kafejek internetowych korzysta 25 procent internautów (głównie ludzie młodzi).
Najczęściej wymienianym portalem jest Onet - zna go 89 procent osób. Drugie miejsce pod względem popularności wśród internautów zajmuje Interia. 68 procent internautów zna Wirtualną Polskę.
Badania przeprowadzono od października do grudnia 2002 r. na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 3000 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.
Dołącz do dyskusji: Interia na drugim miejscu