Interia.pl i Gazeta.pl wyprzedziły o2.pl, Google liderem
Portal o2.pl tylko przez miesiąc cieszył się lepszymi wynikamioglądalności od portalu Interia.pl. W marcu o2.pl nie tylkozanotowało gorszy wynik niż Interia.pl, ale wyprzedziła go równieżGazeta.pl - raport Wirtualnemedia.pl.
Niekwestionowanym liderem rankingu witryn internetowych wedługzasięgu pozostawał w marcu br. serwis Google z14,2 mln użytkowników, a spośród portali horyzontalnych -Onet.pl, który w tamtym miesiącu odwiedziło 10,3mln internautów. Trzecie miejsce zajmowałaNasza-klasa.pl, czwartą pozycję -Wirtualna Polska, a piątą -Allegro.pl - wynika z badania MegapanelPBI/Gemius.
Portal o2.pl, będący w lutym br. na szóstym miejscu, w marcuznalazł się już pozycji ósmej. Wyprzedziły go Interia.pl, któraawansowała z miejsca z siódmego na szóste i Gazeta.pl, któraprzesunęła się z ósmej na siódmą lokatę.
W drugiej dziesiątce zestawienia zmian było mniej niż ostatnio.Serwis MSN awansował z miejsca 20. na 18., Ceneo.pl pojawiło się napozycji 19., a otoMoto na 20. Z rankingu wypadły dobreprogramy.pl igry.pl.
Ranking witryn według zasięgumiesięcznego
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) |
1 | 86,21% | 14 186 568 | |
2 | onet.pl | 62,52% | 10 288 076 |
3 | nasza-klasa.pl | 57,14% | 9 403 515 |
4 | Wirtualna Polska | 55,46% | 9 127 215 |
5 | allegro.pl | 51,09% | 8 407 134 |
6 | interia.pl | 50,35% | 8 286 030 |
7 | gazeta.pl | 49,63% | 8 167 180 |
8 | o2.pl | 48,89% | 8 045 826 |
9 | youtube.com | 45,77% | 7 532 543 |
10 | wikipedia.org | 41,52% | 6 831 875 |
11 | Microsoft | 32,44% | 5 338 320 |
12 | Grupa GG Network | 29,92% | 4 923 356 |
13 | mozilla.com | 28,28% | 4 653 839 |
14 | Grupa fotka.pl | 22,53% | 3 708 173 |
15 | pf.pl | 20,71% | 3 407 550 |
16 | money.pl | 19,99% | 3 289 002 |
17 | Grupa IDG | 19,79% | 3 256 074 |
18 | MSN | 19,78% | 3 254 567 |
19 | ceneo.pl | 19,78% | 3 254 565 |
20 | otoMoto | 19,32% | 3 179 327 |
Nasza-klasa.pl bezkonkurencyjna
W czołówce rankingu witryn pod względem liczby odsłon w marcu br.nastąpiła jedna zmiana pozycji. Na miejscu trzecim pojawił siębowiem portal Onet.pl (miał 4,21 mld osłon), który awansował zpozycji czwartej, spychając o jedno oczko serwis Google.pl (3,47mld odsłon). Liderem w marcu br. była jednak Nasza-klasa.pl z 12,39mld odsłon, drugie miejsce zajął portal Allegro.pl (4,82 mld).
Ranking witryn według miesięcznej liczbyodsłon
lp. | nazwa | liczba odsłon | użytkownicy (real users) | witryny objęte audy tem site-centric |
1 | nasza-klasa.pl | 12 385254 871 | 9 403515 | |
2 | allegro.pl | 4 821 792356 | 8 407134 | |
3 | onet.pl | 4 206 403639 | 10 288076 | tak |
4 | 3 471 772780 | 14 186568 | ||
5 | WirtualnaPolska | 2 641 477176 | 9 127215 | tak |
6 | interia.pl | 1 372 274331 | 8 286030 | tak |
7 | Grupa fotka.pl | 1 326 358378 | 3 708173 | tak** |
8 | youtube.com | 1 321 094880 | 7 532543 | |
9 | o2.pl | 1 292 147780 | 8 045826 | tak |
10 | travian.pl | 1 286 832404 | 2 670497 |
Ranking witryn według miesięcznegoczasu
lp. | nazwa | czas [godz] | średni czas na użytkownika [godz:min:s] | użytkownicy (real users) |
1 | nasza-klasa.pl | 130723 906,01 | 13:54:06 | 9 403515 |
2 | 103267 603,47 | 07:16:45 | 14 186568 | |
3 | onet.pl | 72479 526,47 | 07:02:42 | 10 288076 |
4 | Wirtualna Polska | 49990 585,48 | 05:28:38 | 9 127215 |
5 | allegro.pl | 44458 354,39 | 05:17:17 | 8 407134 |
6 | youtube.com | 34930 666,15 | 04:38:14 | 7 532543 |
7 | o2.pl | 34099 230,76 | 04:14:17 | 8 045826 |
8 | interia.pl | 31564 781,38 | 03:48:34 | 8 286030 |
9 | gazeta.pl | 15806 971,58 | 01:56:08 | 8 167180 |
10 | Grupa fotka.pl | 11785 969,47 | 03:10:42 | 3 708173 |
11 | gry.pl | 8 793792,13 | 03:08:36 | 2 797532 |
12 | Grupa GG Network | 6 795404,92 | 01:22:49 | 4 923356 |
13 | wikipedia.org | 6 475372,65 | 00:56:52 | 6 831875 |
14 | travian.pl | 6 380278,17 | 02:23:21 | 2 670497 |
15 | wyspagier.pl | 6 369398,52 | 03:46:31 | 1 687076 |
16 | otoMoto | 6 330152,24 | 01:59:28 | 3 179327 |
17 | grono.net | 4 890840,09 | 06:00:21 | 814 364 |
18 | plemiona.pl | 4 886048,10 | 05:45:54 | 847 526 |
19 | MSN | 4 439896,25 | 01:21:51 | 3 254567 |
20 | bearshare.com | 4 228640,80 | 03:34:23 | 1 183466 |
Gadu-Gadu ciągle numerem jeden
Liderem wśród komunikatorów jest niezmiennie Gadu-Gadu, z którego wmarcu br. korzystało 5,89 mln użytkowników, czyli prawie tyle samoco w lutym. Dalej plasują się: Skype i Tlen.pl.
Ranking komunikatorów według zasięgumiesięcznego
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) | średni czas uruchomienia na użytkownika [godz:min:s] | witryny objęte audytem site-centric |
1 | Gadu-Gadu | 35,79% | 5 890 143 | 62:50:43 | tak |
2 | Skype | 27,09% | 4 458 149 | 64:37:02 | |
3 | Tlen.pl | 3,76% | 618 091 | 76:50:47 | tak |
4 | Windows Live Messenger | 2,96% | 486 547 | 71:14:30 | |
5 | AQQ | 0,42% | 68 923 | 60:15:02 | tak |
6 | Spik | 0,17% | 27 203 | 45:54:38 | tak |
7 | Konnekt | 0,14% | 22 395 | 70:08:31 | |
8 | GoogleTalk | 0,13% | 21 457 | 65:07:19 | |
9 | Xfire | 0,12% | 20 381 | 51:12:30 | |
10 | Flircik | 0,11% | 18 188 | 64:55:41 |
Liczebność próby: N= 18 079. Grupa objęta badaniem 7+. Dobadania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące zbadania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbiedobieranej i ważonej przez PBC.
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nieuwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatyczniewraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starciekomputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl i Pino.pl składają sięzarówno z części audytowanych, jaki
i nieobjętych audytem site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tychczęści witryny, które biorą udział w audyciesite-centric.
Dołącz do dyskusji: Interia.pl i Gazeta.pl wyprzedziły o2.pl, Google liderem