Internautów na najdłużej przyciągają RMFon.pl i Open.fm, NK.pl przed WP, Onetem i Iplą (TOP 20)
Serwisami, w których użytkownicy spędzają średnio najwięcej czasu, są trzy witryny radiowe: RMFon.pl, Open.fm i ZETchilii.pl. Wśród serwisów VoD Player.pl wyprzedza Iplę.tv, wśród społecznościowych - NK.pl jest przed Fotką.pl, a wśród portali horyzontalnych o2.pl jest przed WP, Onetem i Interią.
Z serwisu RMFon.pl, gdzie można słuchać rozgłośni Grupy RMF i dodatkowych stacji tematycznych, przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 29 godzin i 13:10 minut, a przeciętna odsłona trwała aż 2 godziny i 29 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Tak długi czas odsłony wskazuje, że strona działa najczęściej w tle innych aktywności wykonywanych przez internautów.
Dwa kolejne miejsca pod względem średniego czasu korzystania zajęły inne serwisy pełniące funkcję playerów radiowych. Na Open.fm (udostępniającym ponad 200 internetowych stacji tematycznych, przejętym w maju br. przez Wirtualną Polskę) przeciętny użytkownik spędził 18 godzin i 16:14 minuty (a średnia odsłona trwała 37:59 minuty), a na ZETchilli.pl (należącym do Eurozetu) - 9 godzin i 14:35 minuty (czas trwania odsłony to godzina i 34:43 minuty).
W zestawieniu znalazły się jeszcze inne serwisy radiowe. EskaGO.pl (Grupa Radiowa Time) przyciągała użytkowników średnio na 9 godzin i 3:57 minuty, Antyradio.pl (Eurozet) - na 42:54 minuty, RadioZET.pl (Eurozet) - na 4 godziny i 54:20 minuty, a Tuba.pl (Grupa Radiowa Agory) - na 4 godziny i 30:28 minuty. Zaznaczmy, że część z tych stron to znacznie więcej niż tylko playery radiowe, zawierają też treści rozrywkowe, zwłaszcza o muzyce i show-biznesie (m.in. Antyradio.pl, ZETchilli.pl i Tuba.pl), informacje ogólne (RadioZET.pl) oraz filmy i seriale w modelu VoD (EskaGO.pl).
Wśród portali ogólnotematycznych na najdłużej użytkowników przyciąga ten najmniej popularny - o2.pl (Grupa Wirtualna Polska), z którego przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 5 godzin i 36:44 minuty. Na tym portalu ponad trzy czwarte ruchu generuje poczta mailowa (co szczegółowo analizowaliśmy miesiąc temu), dostępna też pod domeną Tlen.pl, która zanotowała nieco wyższy średni czas korzystania - 6 godzin i 13:18 minut.
Na WP.pl użytkownicy spędzili w kwietniu średnio po niecałe 5 godzin (4 i 59:34 minuty), na Onecie - 4 godziny i 38:36 minuty, na Interii - 3 godziny i 3:36 minuty, a na TVN24.pl - 2 godziny i 36:57 minuty. Wśród czołowych portali zdecydowanie najniższy średni czas korzystania notuje Gazeta.pl - w kwietniu wyniósł 49:05 minuty.
W rankingu są też serwisy VoD i społecznościowe. Wśród tych pierwszych najlepsze wyniki osiągnęły Player.pl (Grupa TVN) - 8 godzin i 12:10 minuty, oraz Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 4 godziny i 58:55. Ipla jest też dostępna jako aplikacja. Z serwisów społecznościowych na liście znalazły się NK.pl (na początku br. przejęta przez Grupę Onet) z 6 godzinami i 19:31 minutami oraz Fotka.pl z 4 minutami i 58:19 minutami.
Ponadto w zestawieniu są witryny z treściami udostępnianymi nielegalnie (Kreskówki.pl z serialami animowanymi i Exsite.pl z linkami do treści wideo, muzyki, gier i e-booków) oraz Allegro.pl jako jedyny serwis e-commerce.
Średni czas korzystania jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem site-centric, z którego nie korzystają serwisy zagraniczne i większość polskich należących do mniejszych wydawców. Dlatego na liście nie ma chociażby serwisów Google’a, Facebooka, YouTube’a i stron z grami online.
Serwisy z najdłuższym średnim czasem korzystania przez użytkownika w kwietniu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | czas odsłony [godz:min:s] | krajowe odsłony mobilne |
rmfon.pl | 641 329 | 9 461 793 | 29:13:10 | 02:29:00 | 283 781 |
open.fm | 468 608 | 14 949 723 | 18:16:14 | 00:37:59 | 27 067 |
zetchilli.pl | 91 800 | 683 436 | 09:14:35 | 01:34:43 | 70 337 |
exsite.pl | 131 139 | 30 882 816 | 09:05:26 | 00:02:35 | 118 144 |
eskago.pl | 505 886 | 4 105 408 | 09:03:57 | 01:22:19 | 314 023 |
player.pl | 1 969 715 | 52 576 475 | 08:12:10 | 00:19:52 | 2 313 568 |
nk.pl | 2 506 627 | 430 540 968 | 06:19:31 | 00:02:51 | 31 159 718 |
tlen.pl | 406 736 | 78 810 553 | 06:13:18 | 00:02:08 | 1 121 258 |
o2.pl | 3 390 327 | 684 317 509 | 05:36:44 | 00:02:04 | 69 283 597 |
antyradio.pl | 163 030 | 1 503 012 | 05:00:21 | 00:42:54 | 246 189 |
wp.pl | 11 493 838 | 2 376 591 270 | 04:59:34 | 00:01:54 | 332 515 898 |
ipla.tv | 1 436 300 | 34 446 196 | 04:58:55 | 00:13:57 | 532 372 |
fotka.pl | 503 168 | 344 610 445 | 04:58:19 | 00:00:38 | 71 302 992 |
radiozet.pl | 895 806 | 8 834 529 | 04:54:20 | 00:44:36 | 1 677 302 |
onet.pl | 13 648 423 | 2 882 943 517 | 04:38:36 | 00:01:49 | 473 852 403 |
tuba.pl | 517 057 | 5 950 672 | 04:30:28 | 00:27:48 | 186 607 |
interia.pl | 8 527 664 | 924 441 865 | 03:03:36 | 00:02:17 | 140 878 184 |
allegro.pl | 12 073 668 | 2 198 279 855 | 02:47:29 | 00:01:00 | 59 472 795 |
tvn24.pl | 3 811 850 | 136 017 498 | 02:36:57 | 00:07:22 | 31 937 607 |
kreskoweczki.pl | 126 799 | 8 693 000 | 02:26:58 | 00:02:33 | 911 222 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Internautów na najdłużej przyciągają RMFon.pl i Open.fm, NK.pl przed WP, Onetem i Iplą (TOP 20)