Internet Group chce zwiększyć przychody w 2006 r.
W 2006 r. Internet Group planuje wzrost przychodów do 15 mln zł; zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniesie 1 mln zł.
Poinformował w środę prezes spółki Jerzy Jędrzejczyk. Przychody pochodzić mają z usług telekomunikacyjnych, dostępu do internetu i tworzeniu witryn internetowych.
„Prognoza może ulec podwyższeniu, gdyż nie uwzględnia planowanego połączenia z CR Media Consulting” – powiedział Jędrzejczyk podczas konferencji prasowej. Proces łączenia firm jest w toku.
Grupę kapitałową Internet Group tworzyć będą trzy filary. Pierwszym będzie część zajmująca się ofertą dla sektora telekomunikacyjnego. Drugim, po przejęciu CR Media Consulting, będzie część e-marketingowa. Trzecim ma być tworzenie platform medialnych i narzędzi internetowych. Firma liczy także na wzrost przychodów z reklamy internetowej
„W 2005 roku udział przychodów z reklamy w internecie szacowano jako 2-3% całości Tegoroczna prognoza to 3,5%. Udział ten w dalszym ciągu powinien rosnąć” – powiedział Jędrzejczyk.
Dodał, że cały czas największe przychody z reklamy będą osiągały stacje telewizyjne, które jednak coraz częściej podchodzą do Internetu, jako medium uzupełniającego ich ofertę. „Tak jest w przypadku współpracy TVN z Onetem. Podobnie wygląda perspektywa współdziałania Polsatu z Wirtualną Polską” – powiedział.
Po trzech kwartałach 2005 roku grupa kapitałowa Internet Group osiągnęła 7,66 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Dołącz do dyskusji: Internet Group chce zwiększyć przychody w 2006 r.