Internet już w 2008 r. pokona telewizję na rynku reklamy
Już w bieżącym roku internet prześcignie telewizję jako największe medium reklamowe w Wielkiej Brytanii.
Taką prognozę przedstawiła firma Enders Analysis, według której w bieżącym roku na internetową reklamę na rynku brytyjskim przeznaczonych zostanie ponad 19 procent wszystkich wydatków na reklamę - informuje serwis NewMediaAge.
Nakłady te mają być wyższe w porównaniu z rokiem ubiegłym o 26,4 procenta i wynieść 3,56 miliarda funtów. Tymczasem w przypadku telewizji, wydatki na reklamę spadną o 2,5 procenta do 3,39 miliarda funtów.
Według Enders Analysis, internet będzie zyskiwał przede wszystkim dzięki płatnym reklamom w wyszukiwarkach takich jak Google. Firma dostrzega również początkowe sygnały świadczące o tym, że popularność wideo online przyczynia się do odejścia reklamodawców z telewizji do sieci.
źródło: NMA
Dołącz do dyskusji: Internet już w 2008 r. pokona telewizję na rynku reklamy