Internet mobilny w 2016 roku wyprzedzi dzienniki we wpływach reklamowych
W 2016 roku wartość globalnych wydatków na reklamę w urządzeniach mobilnych przewyższy sumę wydatków na reklamę w dziennikach - szacują analitycy ZenithOptimedia. Udział mobile’u w globalnym rynku reklamowym wyniesie 12,4 proc., a dzienników - 11,9 proc. Tym samym mobile stanie się trzecim medium reklamowym, po telewizji i internecie stacjonarnym.
Segment reklamy mobilnej wzrośnie w 2016 roku o 38 proc., do 71 mld dolarów netto i będzie wciąż siłą napędzającą wzrost całego rynku reklamowego. 83 proc. nowych środków zainwestowanych w reklamę w latach 2014-2017 będą stanowiły budżety przeznaczone na mobile.
Globalnie wydatki na reklamę online desktop będą nadal rosły, choć w tym roku po raz pierwszy zmniejszy się ich udział w całkowitej sumie wydatków na reklamę - spadnie z ubiegłorocznego poziomu 19,8proc. Do 19,4 proc.. Również w 2017 roku analitycy ZenithOptimedia prognozują niewielki spadek - do 19,1 proc.. Jednocześnie nadal będzie rósł udział mobile w globalnych wydatkach na reklamę - od 5,7proc. w 2014 roku do prognozowanych 15proc. w 2017.
W 2017 roku łączny udział wydatków na reklamy internetowe (zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych) w całościowych wydatkach wyniesie 34 proc. i będzie niewiele niższy niż udział telewizji (35,9 proc.). Różnica w udziałach tych mediów zmniejszy się od 13,3 p.p. w 2014 roku do 1,9 p.p. w 2017. Przy obecnym tempie wzrostu internet stanie się większym medium reklamowym niż telewizja w 2018 roku.
Dołącz do dyskusji: Internet mobilny w 2016 roku wyprzedzi dzienniki we wpływach reklamowych