Internet największym medium reklamowym w Wielkiej Brytanii
Po raz pierwszy w historii nakłady na reklamę internetową były wWielkiej Brytanii wyższe niż na reklamę w telewizji.
Z najnowszego raportu organizacji Interactive Advertising Bureau(IAB) i firmy PricewaterhouseCoopers (PwC) wynika, że w pierwszejpołowie bieżącego roku na reklamę online na Wyspach wydano 1,75miliarda funtów - o 4,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego.
Dla porównania, nakłady na reklamę w telewizji sięgnęły poziomu1,6 miliarda funtów i były w ujęciu rocznym o około 17 proc.niższe.
Tym samym udział internetu w wydatkach na reklamę w WielkiejBrytanii wyniósł w I połowie bieżącego roku 23,5 proc., a telewizji21,9 proc. Kolejne pod tym względem były prasa (18,5 proc.) idirect mail (11,5 proc.). W sumie cały brytyjski rynek reklamy womawianym okresie stracił 16,6 proc. na wartości.
W segmencie reklamy online 60 proc. pieniędzy (1,05 z 1,75 mldfuntów) zostało przeznaczonych na reklamę w internetowychwyszukiwarkach, 22 proc. (358 mln funtów) na ogłoszenia, a 18 proc.(316,5 mln funtów) na reklamę typu display.
źródło: Guardian
Dołącz do dyskusji: Internet największym medium reklamowym w Wielkiej Brytanii