Internetowa kampania Heyah
Co łączy Zainfekowanych, Polujące Pielęgniarki, Ostrą Siostrę i zarażone portale?
Większość z nas zdążyła już zauważyć, że Polskę w lipcu i sierpniu opanowała epidemia Heyah. Jesteś zainfekowany, Heyah pozytywny? Musisz odwiedzić Centrum Epidemii...
Zgodnie ze swoją strategią, Heyah ruszyło w Internecie z taką samą ofensywą, jak w świecie rzeczywistym. Na początku internetowa kampania Heyah prowadziła do teasera www.zainfekowani.pl/intro, nawiązującego do kampanii telewizyjnej. Zadaniem mikrowitryny było zainteresowanie Internautów klimatem scen z życia codziennego, w którym zabrakło ludzi i zachęcenie do interakcji z elementami tego środowiska
Kolejnym krokiem było uruchomienie Centrum Informacyjnego o Epidemii na www.zainfekowani.pl. Internauci mogli znaleźć tutaj wiadomości na temat rozprzestrzeniającej się epidemii Heyah - letnich akcjach nad morzem i na Mazurach.
Odbył się również konkurs Heyah, w którym zadaniem uczestników było przesyłanie swoich relacji z akcji Zainfekowani. Zwykle opowiadali oni o tym, jak sami zostali zainfekowani i przesyłali swoje zdjęcia. Poniżej fragment wypowiedzi nagodzonej "Curylki":
Curylka:
"jestem chora heyah czuje to, gdyż heyah nagminnie wydaje heyah odgłosy heyah podobne
zauważyłam u siebie te heyah objawy podczas wyjścia z domu (to był heyah straszny dzień)
poczułam się heyah zainfekowana
spytałam heyah znajomych, którzy heyah zaczęli zachowywać się heyah podobnie do mnie …."
Karatekaa: "CZeść nazywam się Sebastian Cieślik mieszkam w sosnowcu i dużo osób zna mnie po pseudonimie HEYAH :-) a wszystko z powodu zarażenia się HEYaH było to parę tygodni temu nad naszym bałtyckim morzem…"
Heyah wspólnie z FFCreation wyłoniło 65 finalistów, którym zostały rozdane nagrody - telefony Heyah Nokia, materace, koszulki oraz inne gadżety Heyah.
"Zainfekowani.pl" to przede wszystkim jednak niekonwencjonalne opracowanie graficzne, wiele barwnych animowanych elementów, które miały za zadanie wciągnąć użytkowników w interakcję, oraz specjalna atrakcja…: striptiz! Każdy może zostać zbadany przez Ostrą Siostrę lub Pielęgniarza Grzesia, którzy w zależności od akcji wybieranych przez Internautę powoli się rozbierają. Można wybierać pomiędzy kilkoma opcjami scenariusza, a także polecić zabawę poprzez intrygującą kartkę pocztową swoim znajomym. Kartki spełniały funkcję narzędzi marketingu wirusowego.
Internauci mogą się również pobawić w polowanie na wirusy z szalonymi pielęgniarkami w grze "Łapman". Zastosowano tu ciekawy projekt graficzny nawiązujący do "ołówkowych, odręcznych rysunków".
A co wspólnego z tym wszystkim maja zarażone portale?
W drugiej fazie kampanii "Zainfekowani" na popularnych stronach www były prowadzone nietypowe działania reklamowe. Bakterie z emitowanego na stronie głównej Wirtualnej Polski Toplayera rozprzestrzeniły się i zamieniły cały tekst serwisu w nieczytelne "robaczki"… Podobne objawy można było zaobserwować na innych portalach - m.in. płonął serwis www.gryonline.pl, onet.pl ulegał korozji, natomiast na Hip-Hop.pl pojawił się Toplayer: "Nie słuchaj Hip-Hopu! Wróć do klasyki!", a zamiast informacji o muzie można było poczytać o...filharmonii.
W sierpniu realizowany jest rozbudowany sponsoring na takich serwisach, jak: http://czat.wp.pl, www.tenbit.pl, www.fotka.pl, czy www.sms.pl, www.clubbing.waw.pl i wielu innych.
Całością produkcji i kreacji internetowej "Zainfekowanych" zajęła się agencja FFCreation.com, która była odpowiedzialna za design i programowanie, jak również za strategię internetową copywriting, sesje zdjęciowe, przeprowadzenie konkursu oraz nadzorowanie kampanii internetowej.
Media zostały zaplanowane i wykupione przez OMD.
Strategia i pomysł całej kampanii w spoczywał w rękach G7.
Za działania BTL odpowiedzialna była agencja Polymus BTL.
Dołącz do dyskusji: Internetowa kampania Heyah