Jajka jako nośnik reklamy stacji telewizyjnej
CBS umieści reklamy swoich programów na skorupkach jajek.
35 milionów jajek sprzedanych w USA we wrześniu i październiku nosić będzie logo stacji CBS oraz reklamy nadawanych tam programów. Umowa CBS z EggFusion, firmą oferującą nietypową reklamę, zakłada wyłączność reklamodawcy na korzystanie z usługi jesienią tego roku. Stosowana przez nią technologia wytrawiania na skorupce powstała z myślą o umieszczaniu dat ważności na skorupkach.
EggFusion sprzedaje powierzchnię reklamową na własną rękę, jednak w przyszłości planuje korzystać z usług pośredników i agencji. Zarówno producenci, jak i dystrybutorzy jajek mają udział w zyskach z przedsięwzięcia.
Zdaniem przedstawiciela EggFusion konsumenci patrzą na każde z jajek przynajmniej kilkakrotnie – najpierw otwierając karton w sklepie, aby sprawdzić, czy skorupki nie są pęknięte, następnie przekładając je z kartonu do lodówki i wreszcie rozbijając je.
Rynki na które trafią jajka są możliwe do określenia w takim stopniu, że EggFusion chce organizować kampanie lokalne na niewielką skalę. Mogą one być ograniczone nawet do jednego tylko okręgu oznaczonego kodem pocztowym.
Wytrawienie na jajku jest bardzo płytkie, sięga głębokości 50 do 90 mikrometrów, a wiec zaledwie 5 procent grubości skorupki. Powstały wzór nie może zostać zmieniony bez uszkodzenia skorupki.
Dołącz do dyskusji: Jajka jako nośnik reklamy stacji telewizyjnej