TVN24 liderem, TVP Info w dół o 72 proc. Rosną TV Republika i wPolsce.pl
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w marcu br. było TVN24. Największymi wzrostami pochwalić się mogły prawicowe stacje Telewizja Republika i Telewizja wPolsce.pl. Z kolei najwięcej straciło TVP Info, które od końca grudnia ub.r. nadaje w nowej odsłonie - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w marcu 2024 roku wyniósł 6,21 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 26,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z miejsca ósmego na drugie awansowała Telewizja Republika, która zanotowała trzecią najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (2,94 proc.; + 3166,67 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Podium uzupełnia Polsat News. W marcu br. kanał miał 1,51 proc. udziału, po spadku względem marca 2023 roku o 3,82 proc.
TVP Info w nowej odsłonie straciło prawie trzy czwarte widzów
Na czwartą pozycję (z drugiej) spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,30 proc. (po spadku o 71,74 proc.). Stacja w wyniku nowego decyzji nowego szefostwa TVP nie nadawała od 20 grudnia ub.r. od godz. 11.18 do 29 grudnia ub.r. do 19.30. Obecnie można ją oglądać w nowej odsłonie.
Bardzo wysokim wzrostem pochwalić się może także Telewizja wPolsce.pl - o 1033,33 proc. do 0,34 proc. Stacja w zestawieniu uplasowała się na dziewiątej pozycji.
0,38 proc. udziału Polsat News Polityka
Na ósmej pozycji zadebiutował nowy kanał Polsat News Polityka, który wystartował 10 stycznia br. Średni rynkowy udział stacji w marcu br. wyniósł 0,38 proc.
Grupy TVN i Polsatu wyprzedziły TVP
Największy udział (6,74 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 24,58 proc. Grupy nadawcy na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego.
Po raz trzeci w historii na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały anteny newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 28,02 proc. do 2,97 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2, Polsat News Polityka i Wydarzenia24).
Z kolei z pierwszego na trzecie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 62,36 proc. do 2,07 proc. (TVP Info i TVP3).
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w marcu 2024 roku wyniósł 15,07 proc. Było to o 12,80 proc. więcej niż w marcu 2023 roku.
TVN24 na czele w 16-49, TV Republika wzrosła 52-krotnie
Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2024 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,18 proc., po wzroście o 3,58 proc.
Z ósmego na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika. Stacja miała 1,05 proc. udziału, po wzroście o 5150 proc. - największym w zestawieniu. Podium uzupełnia Polsat News, którego udział wyniósł 0,95 proc. (w dół o 6,86 proc.).
Grupa Polsat wyprzedziła Grupę TVP
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,51 proc. udziału, po wzroście o 0,29 proc.
Po raz czwarty w historii w grupie 16-49 z trzeciego na drugie miejsce awansowały informacyjne kanały Grupy Polsat (1,81 proc.; wzrost o 17,53 proc.), które wyprzedziły anteny Telewizji Polskiej (0,93 proc.; spadek o 54,19 proc.).
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,60 proc. udziału w rynku, po wzroście o 14,82 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem, TVP Info w dół o 72 proc. Rosną TV Republika i wPolsce.pl