Klienci banku Pekao mogą korzystać z Blika
Od 12 czerwca klienci Banku Pekao mogą realizować transakcje podczas zakupów tradycyjnych i online oraz wypłacać gotówkę z bankomatów za pośrednictwem usługi Blik.
Pekao to 13 instytucja finansowa, która dołączyła do Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika. Wprowadzenie usługi dla klientów Banku Pekao będzie przebiegać w dwóch fazach.
Już teraz klienci Banku Pekao mogą korzystać z Blika w internecie, podczas wypłat pieniędzy z bankomatów oraz realizacji płatności bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach. W drugim etapie, przewidzianym na trzeci kwartał 2018 r., użytkownicy aplikacji dostaną możliwość wykonywania przelewów na numer telefonu w oparciu o Express Elixir, a kody Blik będą akceptowane w terminalach POS Pekao.
- Udostępnienie kodów Blik w aplikacji mobilnej PeoPay Banku Pekao S.A. to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów banku, by mogli dokonywać płatności telefonem w jak największej liczbie terminali, sklepów internetowych oraz wypłacać pieniądze z szerokiej sieci bankomatów w całej Polsce. Jest to kolejne udogodnienie jakie swoim użytkownikom oferuje aplikacja PeoPay, w której systematycznie pojawiać się będą nowe funkcje – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao SA.
Za rozwój usługi Blik odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a od teraz także Pekao SA.
W 2017 r. użytkownicy Blika wykonali ponad 33 miliony transakcji, o wartości 4,5 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Klienci banku Pekao mogą korzystać z Blika