'Jak utrzymywać dobre relacje z mediami'
Dorota Ryciak: Michael Bland, alison Theaker, Dawid Wragg ' Jak utrzymywać dobre relacje z mediami' - słów kilka o książce.
Każdy z nas w jakikolwiek sposób mając styczność z innymi ludźmi: twarzą w twarz, przez telefon, list lub e-mail posiada możliwość kreacji. Jakże często wiedząc, o co nam chodzi nie potrafimy tego przekazać, nazwać, czy też przekonać właściwych ludzi do naszych pomysłów i ocen.
Świadomość kontaktów z mass-mediami jest ważna i potrzebna i nikt dziś nie kwestionuje, mało kto zadaje sobie pytanie: Po co kontaktujemy się z mediami w danym momencie? Co chcemy przez to osiągnąć? Jak utrzymywać dobre relacje z mediami?
We wstępie publikacji AlisonTheaker zajmuje się ogólnym kontekstem mediów. Ta wiedza, jak to wszystko funkcjonuje w praktyce, jest niezwykle istotna. Daje praktykom w tej branży możliwość zrozumienia ograniczeń w pracy dziennikarzy.
W kolejnym rozdziale David Wragg udziela praktycznych wskazówek jak pracować z dziennikarzami gazet. Powołuje się zarówno na przykłady polskie jak i doświadczenia europejskie. Przedstawia specyficzne obszary zastosowań środków masowego przekazu i dopasowanie do nich konkretnej wiadomości.
Dalsza część książki obrazuje jak istotnym elementem jest umiejętność pisania tekstów dla prasy. Autorzy zabierają nas na długą podróż wskazując krok po kroku zasady, które powinniśmy przestrzegać.
W związku z tym kładą nacisk na analizę zawartości przekazu i metody oceniające materiał prasowy.
W ostatnim rozdziale znajdziemy wskazówki i wytyczne na temat tego, jak zyskać jak najwięcej z wywiadu, a jednocześnie dać dziennikarzowi to, czego oczekuje.
Publikacja została wydana przez Wydawnictwo Helion. Można tu znaleźć wiele ciekawych, praktycznych zastosowań różnych technik public relations, dzięki którym wiele omawianych zagadnień staje się dużo prostszych. Autorzy posługują się fachowym językiem, jednak starają się jak najprościej wyjaśnić przedstawiane zagadnienia. Nie ukrywają również problematycznych stron PR. Książka ta jest napisana językiem przystępnym, łatwo zapamiętuje się zawarte w niej informacje.
Polecam książkę przede wszystkim studentom pierwszego roku dziennikarstwa i public relations, którym zapewne przyda się podstawowa wiedza, nie tylko o samym public relations, ale również o zagadnieniach pokrewnych. Zachęcam do przeczytania książki także praktykujących PR-owców ze względu na wiele ciekawych przykładów, strategii oraz używania poszczególnych technik PR. Książka podobała mi się szczególnie dlatego, że autorzy udzielają wielu rad dotyczących omawianych kwestii, jak również przedstawia ciekawe i aktualne spojrzenie na wiele problemów dotyczących public relations, zbyt mało jednak popartych przykładami.
Dołącz do dyskusji: 'Jak utrzymywać dobre relacje z mediami'