Jaki był marketingowy Produkt Roku?
6 stycznia br. TNS OBOP rozpocznie największe w Polsce badanie marketingowe, które będzie uwieńczeniem II polskiej edycji programu marketingowego Produkt Roku.
Program tworzą dwa zasadnicze elementy: wielkie badanie opinii polskich konsumentów, którzy wybierają najlepsze nowości, jakie pojawiły się na rynku FMCG w ciągu minionego roku oraz tytuł i logo, którym producenci mogą posługiwać się w reklamach i na opakowaniach produktów uznanych w badaniu za najbardziej atrakcyjne w swojej kategorii.
W bieżącym roku konsumenci wybiorą Produkty Roku w 22 kategoriach (w pierwszej edycji w sześciu). Poznamy m.in. najlepszy nowy jogurt, ketchup, przyprawę, lody a także krem, środek do opalania, do pielęgnacji ciała, odświeżacz powietrza, karmę dla zwierząt itd.
Swoje produkty zgłosiło do badania około 40 producentów, wśród których są światowe koncerny:
- Unilever
- L`Oréal
- Heinz
- Reckitt Benckiser
- Danone
- S.C. Johnson
- Nestlé
- Lorenz Bahlsen
- Masterfoods
- Haribo
- FHP Vileda
ale jest również duża grupa producentów polskich:
- Ziołopex
- Kolastyna
- Zielona Budka
- Miraculum
- Jutrzenka
- Eveline Cosmetics
- Libella.
Dlaczego Producenci wyrazili zainteresowanie Programem?
- Dlaczego w bieżącym roku swój udział zgłosili wszyscy uczestnicy I edycji, którzy wprowadzili w ostatnim roku na rynek produkty nowe lub ulepszone? Przede wszystkim dlatego, że program marketingowy Produkt Roku. Wybór Konsumentów już działa i przynosi Producentom wymierne korzyści. W ubiegłym roku logo Produkt Roku zostało wyemitowane w kilku tysiącach filmów reklamowych, pojawiło się w kilku milionach egzemplarzy pism, w których zamieszczono reklamy prasowe zwycięskich produktów. Produkty Roku są specjalnie wyeksponowane w wybranych sieciach sprzedaży, a telewizyjne billboardy z packshot`ami zwycięskich produktów można obejrzeć przed najpopularniejszymi serialami. O tym, jaki efekt przyniosły wszystkie wyżej wymienione działania mieliśmy okazję przekonać się na przełomie września i października, gdy TNS OBOP zapytał o znajomość marki Produkt Roku. Spontaniczną znajomość Programu deklarowało wówczas 35% dorosłych Polaków - czytamy w komunikacie.
Oficjalne ogłoszenie wyników II polskiej edycji Produktu Roku odbędzie się na przełomie lutego i marca 2006.
Dołącz do dyskusji: Jaki był marketingowy Produkt Roku?