"Jedynka" zyskuje, RMF FM w dół
W ciągu roku RMF FM straciło 1 punkt proc. udziału w rynku a Zetka 0,1 proc.. Spory wzrost "Jedynki" i "Trójki" oraz Time. Ostro w dół Radio Maryja.
Udziały radia RMF FM w rynku słuchalności wyniosły w ostatnim okresie (V– VII.06) 21,7 proc. co w stosunku do analogicznego okresu 2005 roku oznacza spadek o 1 proc. - wynika z najnowszych danych badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company.
Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet z 18,0 proc. udziałem w rynku (poprzednio 18,1 proc.), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 14,7 proc. (wzrost o 0,6 punktu proc.), a na czwartym "Trójka" - 6,2 proc. (wzrost o 0,3 punktu proc.).
Kolejne Radio Maryja – 1,8 proc. (spadek o 0,54 punktu proc.), Radio Bis – 0,60 proc. (wzrost o 0,23 punktu proc.), Dwójka – 0,5 proc. (spadek o 0,08 punktu proc.).
Spore zmiany w rynku rozgłośni ponadregionalnych. Swoje wyniki znacząco poprawiło radio Tok FM - aż o 0,16 punktu proc. - duży spadek radia Wawa.
Udział w rynku słuchalności | ||||
Marzec maj 2006 | Kwiecień - czerwiec 2006 | Maj : lipiec2006 | maj : lipiec2005 | |
Stacje ogólnopolskie | ||||
Radio RMF FM | 21,80% | 22,50% | 21,70% | 22,70% |
Radio Zet | 18,50% | 18,00% | 18,00% | 18,10% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 14,20% | 14,10% | 14,70% | 14,10% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 6,30% | 6,30% | 6,20% | 5,90% |
Radio Maryja | 2,30% | 2,00% | 1,80% | 2,34% |
Bis Polskie Radio | 0,70% | 0,60% | 0,60% | 0,37% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,70% | 0,60% | 0,50% | 0,58% |
Stacje ponadregionalne | ||||
Radiostacja | 0,60% | 0,80% | 0,90% | 0,80% |
Radio Wawa | 0,80% | 0,70% | 0,70% | 0,97% |
Radio TOK FM | 0,80% | 0,70% | 0,60% | 0,44% |
Grupy radiowe | ||||
Grupa TIME [43] | 8,10% | 8,20% | 8,90% | 7,42% |
Audytorium17 [17] | 5,20% | 5,30% | 5,30% | 5,54% |
Grupa AGORA [28] | 4,80% | 4,60% | 4,40% | 4,78% |
Grupa AD.POINT [11] | 1,70% | 1,80% | 1,90% | 1,57% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych,, próba odpowiednio: 22 958, 22 955, 22 967. |
W porównaniu do 2005 roku wzrósł zasięg dzienny RMF FM - wynosi blisko 28%, co oznacza, że każdego dnia kontakt z tą stacją ma ponad 8,3 mln słuchaczy. Kolejna w rankingu rozgłośnia, radio ZET, notuje wynik o 4% niższy, co wskazuje na to, że dziennie słucha tej stacji ponad 1,2 mln osób mniej niż radia RMF FM.
Zasięg dzienny | ||||
Marzec maj 2006 | Kwiecień - czerwiec 2006 | Maj : lipiec2006 | maj : lipiec2005 | |
Stacje ogólnopolskie | ||||
RMF FM | 27,40% | 27,70% | 27,80% | 27,55% |
Radio Zet | 24,20% | 23,60% | 23,80% | 23,60% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 15,60% | 15,70% | 16,40% | 15,47% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 7,50% | 7,60% | 7,60% | 6,89% |
Radio Maryja | 3,80% | 3,40% | 3,20% | 3,61% |
Bis Polskie Radio | 1,00% | 0,90% | 1,00% | 0,79% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 1,10% | 1,00% | 1,00% | 1,15% |
Stacje ponadregionalne | ||||
Radiostacja | 1,30% | 1,60% | 1,60% | 1,37% |
Radio Wawa | 1,40% | 1,30% | 1,20% | 1,39% |
Radio TOK FM | 1,10% | 1,10% | 1,00% | 0,63% |
Grupy radiowe | ||||
Grupa TIME [43] | 11,10% | 11,10% | 11,70% | 9,93% |
Audytorium17 [17] | 8,00% | 7,90% | 7,70% | 8,10% |
Grupa AGORA [28] | 6,30% | 6,10% | 6,00% | 6,31% |
Grupa AD.POINT [11] | 2,60% | 2,70% | 2,70% | 2,18% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych,, próba odpowiednio: 22 958, 22 955, 22 967. |
Dołącz do dyskusji: "Jedynka" zyskuje, RMF FM w dół