SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jesienna ofensywa platformy N

Platforma N rozpoczęła jesienny sezon sprzedażowy. Wśród nowości, które zaprezentowano wczoraj, znalazły się cztery nowe kanały w HD, w tym dwie własne stacje filmowe, a także nowy dekoder umożliwiający korzystanie z gier komputerowych oraz z multiroomu.

Jesienią platforma postawi na poszerzenie funkcjonalności swoich dekoderów, które mają stać się prawdziwymi multimedialnymi centrami rozrywki. - Zależy nam na tym, by nasze urządzenie było niezastąpione w każdym domu - powiedział Maciej Sojka, prezes ITI Neovision, właściciela platformy N.

W tym celu operator wprowadzi jesienią nowy typ dekodera o nazwie Turbo, posiadający dysk o pojemności 500 GB, czyli dwa razy większy niż w obecnie oferowanym nBox Rekorderze i kilkakrotnie szybszy procesor. Odbiornik dysponował będzie też nowoczesnym interfejsem graficznym. Będzie on również umożliwiał dostęp do portalu Youtube.pl, dzięki umowie z Google Polska oraz do nowego serwisu nGry, dającego możliwość korzystania z trzech popularnych gier.

- Kolejne gry będą dostępne po podłączeniu tego odbiornika do internetu - tłumaczył na konferencji Tomasz Berezowski, wiceprezes ITI Neovision do spraw technologii.

tomaszberezowskin

Dekoder Turbo umożliwi również korzystanie z innej nowej usługi - multiroomu, którą N wprowadzi jako druga platforma w Polsce po Cyfrze+. - Jest to jedna z najtrudniejszych usług, musi być wygodna dla widza i bezpieczna dla operatora - podkreślał Berezowski. W N wyglądać będzie ona tak, że biały nBox będzie podłączony do dekodera Turbo, stojącego przy głównym telewizorze, za pomocą kabla ethernetowego. Dzięki temu, abonent nie tylko będzie mógł na obu odbiornikach oglądać różne kanały w cenie jednego abonamentu, ale za pomocą białego dekodera, będzie mógł programować box Turbo, oglądać nagrania z jego dysku i korzystać z usługi VOD. Usługa multiroom ma zostać wprowadzona w ciągu w kilku miesięcy, najwcześniej pod koniec roku. - Jesteśmy na etapie wczesnych testów - powiedział Berezowski. Na razie operator nie ujawnia, ile kosztować będzie korzystanie z multiroomu.

Wcześniej, bo w połowie października br., wszyscy abonenci N uzyskają możliwość oglądania kanałów nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T). Stanie się to możliwe, dzięki specjalnemu USB-stickowi o nazwie Dongle, który będzie można podłączać do portu USB znajdującego się w każdym dekoderze N. Dzięki temu rozwiązaniu w ofercie platformy znajdą się m.in. kanały Polsat i TV 4, dostępne w ramach pierwszego multipleksu DVB-T, który ma wystartować w niektórych rejonach Polski już 30 września br.

Na konferencji ogłoszono także wprowadzenie czterech nowych kanałów nadawanych w wysokiej rozdzielczości. - Obecnie mamy 14 kanałów w HD, natomiast w chwili, gdy startowaliśmy trzy lata temu z naszą platformą, było ich na rynku zero - podkreślił Maciej Sojka. Wśród nowości programowych znalazły się dwie debiutujące w Polsce stacje przyrodnicze: Nat Geo Wild HD, któa ruszyła już wczoraj i Animal Planet HD, który wystartuje 9 września br. Oba kanały dołączą do pakietu "Kultura, nauka, świat", ale jego cena, wynosząca obecnie 16 zł miesięcznie, się nie zmieni. Zarówno Nat Geo Wild HD jak i Animal Planet HD nie będą oferowane przez N na wyłączność.

Najważniejszymi nowościami platformy są jednak dwa nowe kanały filmowe nFilm HD i nFilm HD 2, stworzone od podstaw przez ITI Neovision. Będą one prezentować filmów takich wytwórni jak Paramount Pictures, MGM, DreamWorks, stacji TVN oraz wytwórni niezależnych. Produkcje emitowane na tych kanałach dostępne będą też częściowo w ramach kolekcji nFilmHD VOD, a w ramach projektu powstało także radio nFilmHD ze ścieżkami dźwiękowymi z filmów i serwis społecznościowy www.nfilmhd.pl (Więcej na ten temat).

tomaszraczek

Zmiany obejmą również usługę wideo na żądanie. Kolekcja VOD nScreen zmienia swoją nazwę na nSeriale. W nadchodzącym sezonie w jej ofercie pojawią się kolejne serie takich amerykańskich hitów jak m.in. "Dexter", "Californication", "Zagubieni" czy "Gotowe na wszystko", a także nowy serial "Siostra Jackie".

Platforma N wspólnie z Multibankiem przygotowała też specjalną kartę kredytową Visa N, która pozwoli na płacenie w sklepach na zasadzie payWave (bez konieczności wyjmowania karty z portfela). Klienci N posiadający taką kartę będą mieli 10-proc. zniżkę na abonament platformy.

Wbrew oczekiwaniom, na razie nie ruszy zapowiadany kanał informacyjno- edukacyjny, który miał prezentować nowości w N abonentom tej platformy oraz użytkownikom Telewizji na kartę. - Trwają prace nad tym kanałem, są jednak problemy natury prawnej, dotyczące tego, jak ta stacja ma zostać sklasyfikowana, jaka ma być w niej ilość produkcji europejskich itp. - powiedział nam Maciej Sojka. Pytany natomiast o sprawę pojawienia się oferty platformy N w sieci Netii, co miało nastąpić jeszcze przed jesiennym sezonem sprzedażowym, odpowiedział, że na ten temat wydany zostanie komunikat.

Platforma N miała na koniec czerwca br. 557 tys. abonentów. - Liczymy, że do końca roku będzie ich powyżej 700 tys. - powiedział Sojka, który z końcem września br. przestanie być prezesem ITI Neovision i przejdzie do Grupy ITI pracować nad kolejnymi projektami. Zastąpi go Markus Tellenbach, od września nowy prezes Grupy TVN, docelowo jednak ma zostać znaleziona nowa osoba na to stanowisko.

  • Więcej informacji:
  • N
  • N

Dołącz do dyskusji: Jesienna ofensywa platformy N

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl