José Mourinho reklamuje polskiego brokera giełdowego XTB (wideo)
Znany trener piłkarski José Mourinho został globalnym ambasadorem reklamowym firmy brokerskiej XTB. Kampanię z udziałem Mourinho przygotowała agencja Saatchi&Saatchi.
Pierwszy spot z José Mourinho podkreśla, że oferta XTB obejmuje aktywa z rynków kapitałowych na całym świecie. Klienci mogą z niej korzystać wygodnie w codziennych sytuacjach, m.in. dzięki aplikacji mobilnej.
To kolejna zagraniczna gwiazda promująca XTB. Cztery lata temu w kampaniach firmy wystąpił aktor Mads Mikkelsen. XTB reklamował wtedy także piłkarz Grzegorz Krychowiak.
- Bardzo się cieszę, że mogę ogłosić naszą współpracę z José Mourinho, który jest nie tylko niezwykłą osobowością świata sportu, ale także symbolem menedżera, który zbudował swój sukces zarówno na strategii, jak i mentalnej sile. Jego historia nie tylko bardzo dobrze współgra z wartościami i strategią naszej marki, ale łączy nas także to samo pragnienie osiągnięcia celów, które sobie stawiamy. Tak jak José pomaga swojemu zespołowi stać się najlepszym na świecie, tak my chcemy pomóc naszym klientom stać się jeszcze lepszymi inwestorami zapewniając najwyższy poziom usług i najlepszą technologię - skomentował Omar Arnaout, prezes XTB.
Działania oparte na wizerunku José Mourinho będą realizowane na wszystkich rynkach, na których działa XTB - w Europie, Azji i Ameryce Południowej. Za kreację kampanii odpowiada agencja Saatchi&Saatchi, która przetarg na obsługę reklamową XTB wygrała wiosną br.
W ramach działań przygotowano spoty, kampanię digital i ATL, które będą adaptowane na kilkanaście rynków, na których działa XTB. Spot powstawał w Warszawie i Londynie. Strategię opracował zespół marketingu XTB. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Dobro, a wyreżyserował go Michał Sablińki. Za działania z nowym ambasadorem XTB odpowiada agencja CAA.
- Nową, globalną kampanię XTB kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych inwestowaniem. Chcemy pokazać, że każdy może być jak José Mourinho i dzięki narzędziom oferowanym przez XTB odnieść sukces w inwestycjach, tak jak José w świecie piłki nożnej. Kampania wizerunkowa ‘Be like José’ jest częścią globalnej strategii, w której kładziemy nacisk na zwiększenie rozpoznawalności brandu XTB na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Jednocześnie ruszamy z nową rewolucyjną ofertą akcyjną, umożliwiając naszym klientom handel akcjami z 16 światowych giełd całkowicie bez prowizji do 100 000 euro obrotu. Wierzymy, że dzięki tym działaniom demokratyzujemy rynek finansowy w Polsce i na świecie - powiedziała Oliwia Szymczak, head of global marketing w XTB.
- Jesteśmy niezwykle zadowoleni ze startu kampanii, nad którą wspólnie pracowaliśmy od kilku miesięcy. Ta kampania to świetny przykład tego, jak Agencja Kreatywna potrafi wpasować się ideą kreatywną w strategię marki. Idea kreatywna "Be like José" stanie się naszą globalna platformą komunikacji w najbliższym czasie, dzięki czemu osiągamy przekaz marketingowy, który będzie silnie rezonował w szerokiej grupie odbiorców. Tą kampanią chcemy jeszcze mocniej zaznaczyć naszą ugruntowaną pozycję na globalnym rynku oraz dotrzeć do szerokiego grona nowych odbiorców - powiedział Szymon Szymański, deputy marketing director w XTB.
Zespół:
Klient: XTB I Omar Arnaout, Oliwia Szymczak, Szymon Szymański
Starring: José Mourinho I CAA
Agencja: Saatchi & Saatchi
Kreacja: Rafał Ryś, Anna Pisarska, Piotr Młynek
Client Service: Magda Kantorowicz
Produkcja: Saatchi&Saatchi: Marta Gierej, Magda Barszcz
Reżyseria: Michał Sabliński
Zdjęcia: Tomasz Naumiuk,
Scenografia: Marcin Płaszczyk
Kostiumy: Małgorzata Karpiuk
Make up artist: Pola Guźlińska
Montaż: Konrad Styczeń
Muzyka: 'Triumphant feat. Randy Gist' by Sonnet Simmons
Produkcja: DOBRO | Piotr Sójka, Piotr Tałaj, Agnieszka Gudzak, Adrian Jasion
Postprodukcja obrazu: TELEVISOR
Postprodukcja dźwięku: Ztudio&Burza
Fotograf: Łukasz Pęcak
XTB to kolejna polska marka reklamowana przez José Mourinho. Pięć lat temu trener została ambasadorem marketingowym napoju izotonicznego 4Move.
Rekordowe wyniki XTB w br.
Wiosną br. XTB zanotował duży wzrost zainteresowania swoją ofertą w związku z dużą zmiennością na rynkach kapitałowych wywołaną przez epidemię koronawirusa. W pierwszym kwartale br. firma zyskała 21,9 tys. nowych klientów, a w drugim - 30,5 tys.,
W okresie II kw. 2020 r. XTB pozyskało rekordową liczbę nowych klientów. Dokładnie było to 30,5 tys. wobec 21,9 tys. kwartał wcześniej, podczas gdy w całym ub.r. było to 36,5 tys.
W pierwszej połowie br. przychody operacyjne firmy wzrosły rok do roku z 88,78 do 518,16 mln zł, zysk operacyjny - z 5,19 do 379,58 mln zł, a zysk netto - z 5,16 do 293,49 mln zł.
Od maja 2016 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Kurs XTB od początku br. wzrósł z ok. 4 zł do nawet 28,40 zł w drugiej połowie lipca. W zeszły piątek na koniec sesji wynosił 15,25 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 1,79 mld zł. Większościowym akcjonariuszem firmy jest XXZW Inwestment Group, ma walory stanowiące 66,99 proc. kapitału.
Dołącz do dyskusji: José Mourinho reklamuje polskiego brokera giełdowego XTB (wideo)