Kampania 'Warto być za' warta 1,5 mln zł
22 czerwca została zainaugurowana pierwsza edycja kampanii społecznej 'Warto być za' oraz konkurs grantowy dla organizacji pozarządowych.
Zwycięskie projekty otrzymają dofinansowanie o łącznej wartości 1,5 mln PLN.
Celem kampanii jest aktywizacja i wsparcie organizacji pozarządowych w realizacji projektów adresowanych do najbardziej potrzebujących. W ramach kampanii zostanie zorganizowany konkurs, którego przedmiotem jest wyłonienie i realizacja łącznie 10 najlepszych projektów w czterech kategoriach, zgłoszonych przez organizacje pozarządowe, mających na celu długofalowe wsparcie osób wykluczonych społecznie z powodu ubóstwa.
Zwycięskie projekty otrzymają dofinansowanie w wysokości 90% ich wartości. Łącznie będzie to kwota 1,5 mln PLN.
Pośrednim zamierzeniem kampanii jest wzmocnienie procesu kształtowania się społeczeństwa obywatelskiego w Polsce poprzez aktywizowanie społeczności lokalnych.
- Chcemy zwrócić uwagę opinii publicznej na istnienie ważnego problemu społecznego, jakim jest wykluczenie społeczne spowodowane ubóstwem. Jako część ogólnoświatowego koncernu SABMiller plc., czujemy się w obowiązku podejmowania walki z palącymi problemami społecznymi. To część naszej kultury biznesowej i istotny element naszej misji. Nasza inicjatywa ułatwia niesienie pomocy tym, którzy tego najbardziej potrzebują – mówi Paweł Sudoł, Prezes Kompanii Piwowarskiej SA.
Według danych GUS zasięg skrajnego ubóstwa w Polsce szacuje się na 13% populacji. Odsetek gospodarstw domowych, których poziom dochodów był niższy od subiektywnych granic ubóstwa, wyniósł w końcu 2005 roku 23%.
- Postanowiliśmy zaktywizować do działania organizacje pozarządowe - specjalistów, którzy na co dzień zajmują się niesieniem pomocy potrzebującym. Wierzymy w ich innowacyjność. Wszystkie projekty będą rzetelnie oceniane przez zespół ekspertów – wyjaśnia Barbara Pleban, PR Manager z Kompanii Piwowarskiej SA.
- 1,5 mln zł to kropla w morzu potrzeb, ale mamy nadzieję, że uda nam się zmienić podejście do tematu oraz zachęcić innych do angażowania się w ten problem – dodaje Barbara Pleban.
Partnerami kampanii są firmy KPMG i Pentor. Billboardy bezpłatnie udostępniła firma News Outdoor Poland. Współorganizatorem debaty eksperckiej będzie Tygodnik Wprost.
Dołącz do dyskusji: Kampania 'Warto być za' warta 1,5 mln zł