Kaufland testuje sklep internetowy w modelu "zamów i odbierz"
W przyszłym tygodniu Kaufland zaczyna test nowej usługi zdalnej rezerwacji ze sklepów produktów pierwszej potrzeby (click & collect). Na początek obejmie trzy placówki - w Bydgoszczy, Gliwicach i we Wrocławiu.
Jak wyjaśnia Kauflad w swoim komunikacie, nowa usługa zostaje wprowadzona "w związku z koniecznością utrzymywania dystansu społecznego z myślą o komforcie klientów". Zakupy w modelu click & collect ("zamów i odbierz") będzie można zamówić przez specjalną stronę internetową, a następnie odebrać je i zapłacić w jednym z trzech marketów objętych testem.
Jak zamawiać zakupy online w Kauflandzie?
Aby skorzystać z usługi, wystarczy zarejestrować się w dedykowanym serwisie internetowym, wykorzystując do tego adres e-mail lub logując się przy pomocy konta z serwisów Facebook, Google lub Twitter
Na stronie internetowej będzie można wybierać spośród ponad 1500 produktów z oferty Kaufland. Będą to m.in. produkty żywnościowe, artykuły higieniczne i kosmetyki, produkty dla dzieci czy żywność dla domowych zwierząt. W najbliższym czasie rezerwacji produktów będzie można także dokonać za pomocą specjalnej aplikacji (do pobrana w App Store oraz w Google Play.
Po złożeniu rezerwacji i wybraniu punktu odbioru w jednym z marketów objętych usługą click & collect pracownicy Kaufland skompletują zamówione produkty tak, by klienci mogli je odebrać w zarezerwowanym przez siebie wcześniej przedziale czasowym. Płatności za zakupy dokonuje się już na miejscu - w dedykowanej, oddzielnej kasie, gotówką lub kartą.
W pilotażowej fazie projektu z możliwości zdalnej rezerwacji zakupów będą mogli skorzystać klienci trzech marketów sieci Kaufland: w Bydgoszczy przy ul. Ludwika Solskiego 5, w Gliwicach przy ul. Pszczyńskiej 64 oraz we Wrocławiu przy ul. Legnickiej 62.
- Możliwość zdalnej rezerwacji produktów to kolejne rozwiązanie wprowadzone z myślą o komforcie i bezpieczeństwie klientów, które pozwoli im także zaoszczędzić czas związany z planowaniem i dokonywaniem zakupów. Jeżeli nowa usługa zostanie dobrze przyjęta przez konsumentów, rozszerzymy ją o kolejne sklepy - mówi Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska.
Kaufland ma w Polsce ponad 220 sklepów.
Detaliści wchodzą w ecommerce
Już 23 maja (sobota) możliwość zdalnej rezerwacji zakupów z odbiorem w sklepie stacjonarnym wprowadza do oferty Lidl. Niemiecki detalista ma tego samego właściciela co Kaufland, a jest nim Grupa Schwarz.
Klienci Lidla od 23 maja będą mogli złożyć zamówienie zakupowe i po wyznaczeniu preferowanej daty odbioru zgłosić się po nie do wybranego sklepu stacjonarnego. Na razie rozwiązanie będzie obowiązywało pilotażowo w jednej placówce sieci.
Kaufland na początku kwietnia wprowadził internetową sprzedaż paczek około30 produktów spożywczych i higienicznych. Partnerem handlowym sieci w realizacji zamówień jest sklep internetowy Mango. Za pośrednictwem tego sklepu można składać zamówienia na paczki Kauflandu. Zamówienia realizowane są w czasie do 48 godzin.
Od wybuchu epidemii Covid-19 na wejście w kanał ecommerce zdecydowały się już m.in. Biedronka, Żabka, Spar, Stokrotka czy Polomarket.
Dołącz do dyskusji: Kaufland testuje sklep internetowy w modelu "zamów i odbierz"