SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kim są odbiorcy Infoscreen'ów w metrze?

Przeciętny młody pasażer metra najchętniej ogląda TVN i czyta dziennik Metro, ma wykształcenie wyższe, a jego miesięczne dochody najczęściej mieszczą się w granicach od 1400 do 3000 zł - wynika z badań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie Ströer Out-of-Home Media.

W czerwcu Ströer Out-of-Home Media uruchomił sieć 23 Infoscreen-ów na głównych stacjach warszawskiego metra. Badania przeprowadzone wśród pasażerów metra w wieku 17-35 lat pokazują jakie są oczekiwania i zainteresowania tych osób.

- Metrem podróżuje dziennie ponad 400 tysięcy Warszawiaków, czyli 120 mln osób rocznie. Chcieliśmy dowiedzieć się kim są i co lubią oglądać pasażerowie metra, aby informacje wyświetlane na infoscreen'ach były zgodne z ich oczekiwaniami. Poznanie tej grupy pozwoli również naszym klientom lepiej dostosować ofertę reklamową do ich potrzeb - mówi Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer w Polsce.

Z badania wynika, że większość młodych pasażerów metra to osoby wykształcone - 65 proc. z nich ma wykształcenie wyższe. Badani najczęściej mieszkają sami lub z partnerem (35 proc.). Miesięczne dochody ankietowanych w większości mieszczą się w przedziale od 1400 zł do 3000 zł. Aż 91 proc. zna jakiś język obcy - najczęściej jest to angielski (92 proc.).

dochody

Badani pasażerowie metra najczęściej oglądają TVN (60 proc.). Znacznie rzadziej TVP1 (23 proc.), Polsat (19 proc.), TVP2 (16 proc.) i TVN 24 (14 proc.). Najczęściej słuchane stacje radiowe to: Radio Eska (27 proc.), Radio Zet (21 proc.), RMF FM (17 proc.), Trójka (11 proc.) i Antyradio 94 FM (11 proc.).

Większość respondentów czyta codzienną prasę - jest to zwykle bezpłatny dziennik Metro (48 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się: Gazeta Wyborcza (32 proc.), Dziennik (15 proc.) i Rzeczpospolita (10 proc.). Dwie trzecie młodych ludzi czyta tygodniki, dwutygodniki - głównie są to tygodniki opinii: Newsweek Polska (21 proc.), Polityka (18 proc.) i Wprost (14 proc.). Nieco więcej niż połowa deklaruje czytanie miesięczników, najczęściej są to: Twój Styl (9 proc.), Zwierciadło (3 proc.) i National Geographic (3 proc.).

Zdecydowana większość młodych pasażerów metra lubi podróże - 88 proc. osób spędziło ostatnie wakacje poza miejscem zamieszkania, w tym 49 proc. odpoczywało w Polsce, a 39 proc. za granicą.

Badani, zapytani o to, czym się interesują, najczęściej odpowiadali, że czytają książki (20 proc.), uprawiają sport (19 proc.), słuchają muzyki (17 proc.) i oglądają filmy (12 proc.). Zgodnie z zainteresowaniami, wolny czas najchętniej spędzają ze znajomymi, z przyjaciółmi, uprawiają sport, czytają książki i chodzą do kina. Aż 41 proc. pasażerów metra najbardziej lubi oglądać komedie. Ulubionym kolorem ankietowanych jest... niebieski (33 proc.).

Pasażerowie oczekując na przyjazd metra, najchętniej chcieliby oglądać informacje z kraju i ze świata, wiadomości o wydarzeniach w mieście, dzielnicy, prognozę pogody oraz programy lekkie, humorystyczne.

Okazuje się, że zawartość programu, zdaniem badanych, powinna różnić się nieco w zależności od pory dnia. Rano największe zainteresowanie wzbudzają informacje z kraju i ze świata (65 proc.), w dalszej kolejności informacje o wydarzeniach w mieście, dzielnicy (48 proc.) i o pogodzie (41 proc.). W środku dnia więcej osób zainteresowałoby się wydarzeniami w najbliższej okolicy - 55 proc.. W godzinach popołudniowych rośnie zapotrzebowanie na lekkie programy o zabarwieniu humorystycznym (49 proc.). Wieczorem programy lekkie, humorystyczne są już na pierwszym miejscu (57 proc.).

programyporanne

Sieć 23 Infoscreen-ów na 6 głównych stacjach metra została uruchomiona w czerwcu. Na panoramicznych ekranach wielkości 3 m x 1,7 m o wysokiej rozdzielczości obrazu 1280 x 720 pikseli emitowane są informacje, przeplatane reklamami, które stanowią jedną trzecią zawartości programu.

Ströer, aby dostarczyć pasażerom zróżnicowane informacje, podpisał już umowy m.in. z magazynem Aktivist, telewizjami MTV, Viva, portalami Cytaty.info i Plfoto.com. Dostawcami wiadomości są także m.in. Radio Zet, Gazeta.pl i Animal Planet.

Dołącz do dyskusji: Kim są odbiorcy Infoscreen'ów w metrze?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl